اینستاگرام IGTV را با Instagram TV جایگزین می نماید

به گزارش وبلاگ روشینا، به نظر می رسد اینستاگرام به زودی قابلیت IGTV را به نوعی حذف می نماید اما به جای آن، یک قابلیت دیگر تحت عنوان اینستاگرام TV را جایگزین خواهد نمود.

اینستاگرام IGTV را با Instagram TV جایگزین می نماید

اینستاگرام بالاخره متوجه شد که IGTV کوشش پیروزی در راستای بهبود شرایط این شبکه اجتماعی پرطرفدار نبود و نتوانست آن طور که باید انتظارات را برآورده کند. در نتیجه میخواهد آن را در حالی که مدت زمان زیادی از حضورش هم نمی گذرد بازنشسته کند.

البته منظور از این حرف این نیست که دیگر شاهد چنین چیزی نخواهیم بود و به زودی اینستاگرام به دوران قبل از IGTV بر می گردد. به نظر می رسد اینستاگرام می خواهد IGTV را با نام دیگری تحت عنوان اینستاگرام TV راهی این اپلیکیشن کند. اما تفاوت اینجاست که دیگر خبری از فرمت قدیمی و انحصاری IGTV نیست.

اکنون ویدیوهایی که در فید اصلی اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شوند می توانند 60 دقیقه باشند در حالی که پیش تر بارگذاری ویدیوهایی با این مدت زمان فقط امکان اشتراک گذاری با فرمت IGTV را داشتند. بنابراین دیگر نیازی نیست برای دیدنی ویدیوهای طولانی مدت از فضای اینستاگرام خارج شوید و می توانید در همان فید اصلی آن ها را دیدن کنید.

یکی از سخنگویان اینستاگرام در رابطه با اپلیکیشن IGTV که با اینستاگرام در واقع ادغام شده بود گفت که اینستاگرام TV اکنون به مقصدی تبدیل شده است که کاربران در آن بتوانند به معنای واقعی کلمه ویدیو دیدن نمایند.

IGTV در سال 2018 رسما معرفی گردید و قرار بود یاری کند اینستاگرام به نوعی با یوتیوب رقابت کند. بدین صورت که فضایی را فراهم می کرد که کاربران می توانستند در آن ویدیوهایی طولانی مدت را دیدن نمایند. اما این قابلیت هیچ وقت نتوانست به آن صورت که باید پیروز گردد و محبوبیت پیدا کند. به خصوص اینکه دو ماه بعد اپلیکیشنی تحت عنوان تیک تاک رونمایی شد و توانست در آمریکا غوغا بپا کند.

از آن موقع تا به امروز اینستاگرام که حالا رقیبی جدی برای خود می دید روی ویدیو تمرکز زیادی کرد و در واقع خیلی واضح قابلیت هایی را اضافه می کرد که بتواند فقط با تیک تاک به رقابت بپردازد. از ریلز هم می توان به عنوان یکی از همین ویژگی ها یاد کرد که سال 2020 رونمایی شد و اینستاگرام هم بهای زیادی به آن داد تا جایی که اکنون این قابلیت به عنوان بخشی جدانشدنی از کار تولیدنمایندگان محتوا و فروشندگان تبدیل شده است.

البته ریلز یک مشکل اساسی دارد و آن هم این است که روش مشخصی را برای تولیدنمایندگان محتوا در نظر نمی گیرد تا آن ها پول دریافت نمایند. دقیقا برعکس تیک تاک و یوتیوب که در این زمینه کاملا عملکرد شفاف و مشخصی دارند. البته فیسبوک میخواهد تا سرانجام سال 2022، حدود 1 میلیارد دلار به تولیدنمایندگان محتوایش پرداخت کند که بخشی از این پول به آن دسته از افرادی که از ریلز استفاده می نمایند اختصاص داده شده است.

با این حال به نظر می رسد اینستاگرام برای تبدیل شدن به شبکه های اجتماعی نظیر تیک تاک و یوتیوب هنوز باید بیشتر کوشش کند و در حالی که هواداران بسیار زیادی از سراسر دنیا دارد اما ممکن است هر لحظه جایگاهش به خطر بیفتد و با فاصله زیادی از رقبا عقب بماند.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "اینستاگرام IGTV را با Instagram TV جایگزین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینستاگرام IGTV را با Instagram TV جایگزین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید