انقلاب بزرگ در فراوری خودرو های توربودیزل لندرور

به گزارش وبلاگ روشینا، لندرور میخواهد خودرو های توربودیزلی هیبریدی با موتور های شش سیلندر فراوری کند.

انقلاب بزرگ در فراوری خودرو های توربودیزل لندرور

به گزارش خبرنگار ، صنعت خودروسازی اروپا متوقف شده است، اما مقررات شدید فراوری گاز های گلخانه ای که در اوایل سال 2020 به مرحله اجرا در آمد، هنوز در افق چشمگیری است. براساس آخرین گزارش ها، لندرور در حال آماده سازی برای رعایت مقررات و جلوگیری از پرداخت جریمه های بزرگ، چند موتور شش سیلندر توربودیزل هیبریدی را به بازار عرضه می نماید.

مجله بریتانیایی Autocar اعلام نموده است که لندرور از فناوری هیبریدی خفیفی قبلا در Evoque و Discovery Sport، دو مدل کوچک خود، برای دستیابی به 300 اسب بخار قدرت 3/3 لیتری مستقیم روی خودرو های شش سیلندری استفاده نموده است. این شرکت همچنین نسخه قدرتمندتری از خودرو های شش سیلندر خود با قدرت حدود 350 اسب را معرفی خواهد نمود. مدل اول در مدل های HSE، HSE Dynamic و Autobiography Dynamic یه عنوان مدل های اسپورت رنج روور در دسترس خواهد بود، در حالی که حالت دوم به مدل های خودرو های بالارده مانند HST اضافه می گردد. رنج روور با اندازه کامل آن ها را نیز دریافت خواهد نمود.

این خودرو های شش سیلندر نمایانگر یک رویکرد دوجانبه برای جایگزینی موتور توربودیزل 4.4 لیتری V8 موجود در بازار اروپا و بازار های دیگر دنیا است. این موتور پیشرانه ای با قدرت 335 اسب بخار و گشتاوری با قدرت 546 اسب بخار فراوری می نماید و در حالی که ظرفیت جابجایی 7 هزارو 700 پوندی را به آن می دهد، سرعت رنج روور را در 6.5 ثانیه از صفر به ضد کیلومتر در ساعت می رساند. استدلال در خصوص این ارقام سخت است، اما موتور قدیمی تر است که باعث افزایش میانگین فراوری ناخالص داخلی این شرکت می گردد، بنابراین باید کار را ادامه داد.

سیستم هیبریدی جدید این شرکت رنج روور را به تنهایی با الکتریسیته شارژ نمی گند، اما آن ها را کارآمدتر خواهد نمود. از دست دادن یک جفت سیلندر در هر دو منطقه نیز یاری خواهد نمود. اگرچه لندرور برنامه ای برای از کار انداختن فراوری V8 یا راه اندازی هیبریدی شش سیلندر را تأیید ننموده است، اما تأمین کنندگان آغاز به انتشار اطلاعات در خصوص این پیشرانه نموده اند، بنابراین اعتقاد بر این است که فراوری این موتور ها نزدیک است. زمان می گوید که آیا این مدل در نسل های فعلی ظاهر خواهد شد یا جایگزینی های آن ها که در ماه های آینده تحت آزمایش های متزلزل در سطح دنیا و خارج از کشور قرار دارند.

گفته می گردد شرکت جگوار هم از فناوری موتور هیبریدی شش سیلندر قرار است در خودرو های XF و F-Pace استفاده کند که پیش بینی می گردد از اواخر سال 2020 آغاز به شنیدن خبر هایی از آن ها باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "انقلاب بزرگ در فراوری خودرو های توربودیزل لندرور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انقلاب بزرگ در فراوری خودرو های توربودیزل لندرور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید