افزایش توانایی مربیگری تیم های حرفه ای رویکرد آموزش والیبال است

به گزارش وبلاگ روشینا و به نقل از فدراسیون والیبال، جهانگیر سیدعباسی درباره پذیرش مسئولیت جدید و برنامه هایش برای دپارتمان آموزش، مربیان و استعدادیابی این فدراسیون، گفت: نیاز به همفکری و مطالعه بیش تری دارم و از تجربه دوستان صاحب نظر و افرادی که تجربه کار در آموزش را دارند و اهل فن هستند، حتماً استفاده خواهم کرد.

افزایش توانایی مربیگری تیم های حرفه ای رویکرد آموزش والیبال است

مربی سابق تیم ملی ب والیبال ایران با تاکید بر اینکه آموزش ذاتاً شامل فعالیت های علمی و عملی است، گفت: با توجه به شرایط کرونایی ایران و جهان، تلاش می کنیم فعالیت ها و آموزش هایی که نیاز به کلاس های حضوری ندارد، تحت وب انجام دهیم تا فعالیت های آموزشی والیبال کم نشود.

رئیس دپارتمان آموزش، مربیان و استعدادیابی، شرح داد: همچنین دوره هایی که نیاز به فعالیت های عملی دارند را نیز انشاالله بعد از برطرف شدن بحران کرونا و در صورت ضرورت برگزاری، با رعایت پروتکل های بهداشتی و دریافت مجوزهای لازم برگزار خواهیم کرد.

وی با یادآوری اینکه آموزش و پژوهش وابسته به یکدیگر هستند، ادامه داد: برای کارهای پژوهشی، حتماً از دوستانی که در این زمینه صاحب نظر هستند، دعوت و از تجربه آن ها استفاده خواهیم کرد.

سیدعباسی درباره برنامه هایش برای استعدادیابی، گفت: برای کشف استعدادها، نیاز به همکاری هیات های استانی داریم. باید برای تیم های جوانان و نوجوانان پشتوانه سازی انجام دهیم. بنابراین فرایند شناسایی استعدادهای والیبال، باید در رده سنی دو سال کم تر از دوره سنی تیم های نوجوانان دختر و پسر شروع شود.

سرمربی پیشین تیم والیبال شهرداری ارومیه، تاکید کرد: در مجموع، برای فعالیت های دپارتمان آموزش، مربیان و استعدادیابی، نیاز به همفکری و دریافت نقطه نظر کارشناسان داریم و کارهای زیادی باید انجام شود.

مدرس والیبال ایران در پاسخ به این پرسش که اولویت های کاری دپارتمان آموزش، مربیان و استعدادیابی چیست، گفت: تا به امروز، دوستان زیادی در زمینه آموزش و استعدادیابی والیبال زحمات زیادی کشیدند که جا دارد ابتدا از آن ها تشکر و قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه تا کنون رشد و توسعه والیبال، اولویت نخست کمیته آموزش در برگزاری دوره ها بوده است، گفت: در برنامه های جدید، اولویت والیبال حرفه ای و پیشرفته است که در سال های اخیر از آن دور بوده ایم.

رئیس دپارتمان آموزش، مربیان و استعدادیابی، ادامه داد: باید تلاش کنیم که مربیان ایرانی، در زمره بهترین و تاپ ترین مربیان جهان قرار گیرند. باید برای مربیان سطح اول کشور، داده هایی داشته باشیم و کلاس های مناسبی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: باید برای کسانی که در جای جای ایران آموزش می بینند، برنامه داشته باشیم. این افراد در حال حاضر با فدراسیون ارتباطی ندارند. همچنین باید با همکاری هیات های استانی و شهرستان ها، تیم های پایه و پشتوانه برای تیم های ملی تشکیل دهیم.

سیدعباسی درباره فعالیت های دپارتمان برای مربیان نیز گفت: طبیعی است که تا کنون، فعالیت هایی برای مربیان در کمیته آموزش انجام گرفته اما ارتقای سطح فنی مربیان، از اولویت های مهم دپارتمان جدید آموزش، مربیان و استعدادیابی است. نگاه و رویکرد جدید دپارتمان، افزایش توانایی مربی گری تیم های حرفه ای است و درباره مربیان ایرانی، توجه ویژه ای به این موضوع خواهیم داشت.

وی در پایان ضمن تشکر از رئیس فدراسیون والیبال برای اعتماد به ایشان، گفت: نیاز به کمک و همفکری تمام دوستان در جای جای ایران دارم و حتماً از نظرات کارشناسان و اعضای خانواده بزرگ والیبال برای انجام بهتر امور استفاده خواهم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افزایش توانایی مربیگری تیم های حرفه ای رویکرد آموزش والیبال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش توانایی مربیگری تیم های حرفه ای رویکرد آموزش والیبال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید