ادغام یا الحاق دانشگاه های تک جنسیتی در طرح آمایش معنایی ندارد

به گزارش وبلاگ روشینا، نماینده مردم بجنورد در ملجس گفت: دانشگاه های تک جنسیتی یا ماموریت گرا را خوب توجیه نکرده اند که این فضا، اصلا در ادغام یا الحاق معنا پیدا نمی کند.

ادغام یا الحاق دانشگاه های تک جنسیتی در طرح آمایش معنایی ندارد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ روشینا، محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با ادغام دانشگاه کوثر مخالف است، اظهار کرد: اصل موضوع آمایش آموزش عالی منطقی است، اما وزارت علوم 5 سال دیر و در سال آخر دولت این آمایش را شروع کرده که باعث مسائلی شده است.

وحیدی اظهار داشت: دانشگاه های تک جنسیتی یا ماموریت گرا را خوب توجیه نکرده اند که این فضا، اصلا در ادغام یا الحاق معنا پیدا نمی کند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه نگاری های خود به رهبر انقلاب درباره ضرورت فعالیت دانشگاه های تک جنسیتی، ادامه داد: دانشگاه کوثر مهم ترین دانشگاه تک جنسیتی کشور است چرا که تنها دانشگاهی است که با مجوز شورای گسترش، سه دانشکده با 21 رشته دارد و توسعه فضای رشته ای و دانشکده ای در این دانشگاه دیده شده است.

وی با تأکید براینکه دانشگاه کوثر دانشگاه استانی نیست که بخواهیم آن را ادغام کنیم، افزود: در ان دانشگاه 60 هیئت علمی و 3800 دانشجو از 16 استان کشور مشغول علم آموزی و پژوهش هستند. حدود 62 درصد دانشجویان این دانشگاه غیربومی محسوب می شوند.

وحیدی شرح داد: خوشبختانه وزارت علوم عدم الحاق دانشگاه های تک جنسیتی را قبول کرده، اما باید استقلال این دانشگاه ها را نیز بپذیرد.

وی افزود: دانشگاه کوثر ردیف سالانه اعتبارات تملک نداشت که با پیشنهاد کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری یک ردیف تملک دارایی به مبلغ 3 میلیارد تومان علاوه بر اعتبارات هزینه ای در فصل تملک برای این دانشگاه ایجاد شد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی به مسائل دانشگاه اشراق اشاره کرد و گفت: این دانشگاه با تصمیم گیری منطقی می تواند باعث رشد و جهش علمی شهر و استان شود و ما هم آمادگی داریم در کمیسیون آموزش موضوع دانشگاه اشراق حل بشود.

وی با بیان اینکه برای دانشگاه فرهنگیان ردیف مستقل اعتباری 3 میلیارد تومانی در بودجه اختصاص داده شده، گفت: ساخت پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان در سال 92 ابلاغیه داشت که متأسفانه از آن زمان پیگیری و اجرایی نشده است.

وحیدی ادامه داد: برای پردیس خواهران این دانشگاه زمینی به مساحت پردیس برادران اختصاص یابد که فضا های مورد نیاز دانشجویان در یک نقطه احداث شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ادغام یا الحاق دانشگاه های تک جنسیتی در طرح آمایش معنایی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادغام یا الحاق دانشگاه های تک جنسیتی در طرح آمایش معنایی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید