اخطار آخر وزیر برق ، برق کدام مشترکان گران می گردد؟

به گزارش وبلاگ روشینا، وزیر نیرو روز پیش اعلام نموده بود که از بهمن ماه سال جاری، مشترکان پر مصرف افزایش 1.5 تا 3.5 برابری تعرفه برق را تجربه می نمایند. این در حالی است که در همین تابستان سال جاری هم برق گران شده بود. به گفته شرکت توزیع برق تهران و بعلاوه سخنگوی صنعت برق، نحوه محاسبه قبض برق تغییر نموده بود.

اخطار آخر وزیر برق ، برق کدام مشترکان گران می گردد؟

کاربران توییتر فارسی در تابستان 1400، هر روز از قبض های نجومی برق خود شکایت می کردند. آن ها معتقد بودند با وجود این که تغییری در سبک مصرف شان نداشته اند، قبض برق شان نسبت به مدت مشابه سال پیش، گران تر شده است.

وزارت نیرو، شرکت توانیر و شرکت توزیع برق بارها ادعا کردند که علت شکایت مردم از قبض های نجومی شان، افزایش دمای هواست. بعلاوه مدیرعامل توانیر بارها گفته بود که ماینرهای غیرمجاز باعث کمبود برق و خاموشی شده اند.

شرکت توانیر هم در ابتدا افزایش قیمت برق و کبود آن را شایعه خوانده بود اما در نهایت مجبور شد اعتراف کند که نحوه محاسبه برق تغییر نموده و مشترکانی که مازاد دو برابر الگوی هر منطقه مصرف دارند، مازاد مصرف شان با میانه خرید برق از نیروگاه های تجدیدپذیر محاسبه می گردد. پس از آن هم قرار شد مشترکانی که توان پرداخت قبض برق شان را ندارند، پول برق را قسطی دهند.

مساله گران کردن قیمت برق تا حدی پیش رفت که دلخوش، نماینده مردم گیلان در صحن علنی مجلس از این سیاست انتقاد کرد و گفت وزارت نیرو باید پیش از اعمال تغییرات، به مردم اطلاع می داد که قرار است برق گران گردد.

به گفته دلخوش، وزارت نیرو برق 480 تومانی را 820 تومان حساب نموده بود.

آخر ماجرا هم سخنگوی صنعت برق پیشنهادی عجیب داد و افرادی که اندازه قبض شان بیش از حد معمول بود خواست که پنل خورشیدی نصب نمایند.

کمی پیش از شروع پاییز هم سخنگوی صنعت برق چندباری اعلام نمود که اگر می خواهیم دچار خاموشی در زمستان نشویم باید مازوت بسوزانیم.

حالا وزیر نیرو هشدار افزایش قیمت برق برای افراد پر مصرف را داده است. او گفته: اگر مشترکی 100 کیلووات ساعت بیشتر استفاده کند تا 1.5 برابر یعنی 600 تومان، دوبرابر الگوی مصرف کیلوواتی 1000 تومان و سه برابر الگوی مصرف با قیمت هر کیلووات ساعت 1400 تومان از ابتدای بهمن 1400 محاسبه می گردد.

هشداری که بسیار شبیه ماجرایی است که در تابستان رخ داد و در نهایت، برق برای همه مشترکان گران شد.

منبع: تجارت نیوز

به "اخطار آخر وزیر برق ، برق کدام مشترکان گران می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخطار آخر وزیر برق ، برق کدام مشترکان گران می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید