3000 میلیارد اموال مازاد داریم و مدیران از کمبود بودجه می نالند

به گزارش وبلاگ روشینا، خبرنگاران/کرمانشاه استاندار کرمانشاه ارزش اموال مازاد دولت در استان را دو تا سه هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: در این شرایط مدیران برای اجرای پروژه های عمرانی از کمبود بودجه می نالند.

3000 میلیارد اموال مازاد داریم و مدیران از کمبود بودجه می نالند

هوشنگ بازوند در جلسه امروز (11 آذر) شورای برنامه ریزی استان با اشاره به مسائل مالی دولت گفت: در این شرایط می طلبد که مدیران با نوآوری خلق عایدی نمایند.

وی از فروش اموال مازاد دولت به عنوان یکی از راه های کسب عایدی جهت اجرای پروژه های عمرانی یاد کرد و اضافه کرد: حدود سه سال پیش برآوردی در مورد اموال مازاد دولت در استان صورت گرفت که طبق آن ارزش اموال دولت بین 10 تا 15 هزار میلیارد تومان برآورد شد.

وی اضافه کرد: اگر این اموال را به قیمت های امروز محاسبه کنیم قطعا بیشتر از این مقدار و حداقل بالای 20 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

بازوند توضیح داد: از این مقدار حداقل دو تا سه هزار میلیارد تومان اموالی است که مازاد بوده و مطلقا از آن استفاده نمی گردد.

استاندار کرمانشاه گفت: برای خود من جای تعجب و سوال است که چرا مدیران این اموال مازاد که بدون استفاده مانده را نمی فروشند که خرج پروژه های عمرانی نمایند.

وی اضافه کرد: بطور مثال شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب زمین های زیادی در اطراف رودخانه قره سو دارند که سالهاست بدون استفاده مانده و از این طرف مدام گلایه می نمایند که اعتبار برای انجام پروژه های آب و فاضلاب ندارند. چرا این اموال بدون استفاده را نمی فروشید و پروژه های مورد احتیاج مردم را انجام نمی دهید.

بازوند گفت: دستگاه دیگر در این زمینه اداره کل ورزش و جوانان است، این اداره کل زمین زیادی روبروی استادیوم 15 خرداد دارد که همینطور بلااستفاده مانده است. چرا این زمین ها را نمی فروشید تا پول آن را برای پروژه های حوزه ورزش و جوانان هزینه کنید.

وی اضافه کرد: متاسفانه طی این مدت تنها تعداد کمی از دستگاه ها بخش کمی از اموال مازاد را به فروش رسانده اند و این عایدیها را هم برای تامین هزینه های جاری انجام داده اند، نه اجرای پروژه های عمرانی.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: انتظار ما از مدیران این است که خلق ثروت نمایند، نه اینکه مثل یک کارپرداز بنشینند یک گوشه تا اعتبار بیاید و آن زمان کار نمایند.

بازوند گفت: این نمی گردد که همواره خودمان را به نفت وصل کنیم و با پول نفت کار انجام دهیم. کشور ما همین حالا تحریم است و نفت فروش نمی رود و مدیران باید یاد بگیرند در این شرایط خودشان برای خلق عایدی خلاقیت داشته باشند.

وی اضافه کرد: مدیران در برابر دغدغه، معیشت، مسائل و فقر مردم مسئولند و باید با خلاقیت و نوآوری از ظرفیت های موجود بهره گرفته و بر چالش ها غلبه نمایند.

استاندار کرمانشاه به بهانه بعضی مدیران مبنی بر مخالف وزرا با فروش اموال یا ترس از دستگاه های نظارتی در بحث فروش اموال اشاره نمود و اضافه کرد: اگر واقعا چنین مواردی هست مستند اعلام کنید تا پیگیری کنیم و به دولت اعلام کنیم که این مسائل هست.

فصل بودجه شب قدر مدیران است/ مدیران مطالبه گری خود را تقویت نمایند

بازوند در ادامه به رشد مالی اعلام شده از سوی دولت برای سال آینده هم اشاره ای داشت و اضافه کرد: دولت برای سال آینده رشد مالی هشت درصدی را هدفگذاری نموده و سهم استان در این میان 7.5 درصد در نظر گرفته شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: صرف نظر از انتقادهایی که در این زمینه داریم اما به هرحال این یک تکلیف است و باید برنامه هایمان را بر اساس تحقق این رشد هدفگذاری کنیم.

بازوند با بیان اینکه تدوین لایحه بودجه 1401 هم اکنون در دستور کار دولت واقع شده است گفت: در این زمان مدیران باید از تمام ظرفیت برای کسب بودجه بیشتر برای استان و تحقق این مقدار رشد مشخص شده استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: متاسفانه چه بخواهیم چه نخواهیم 40 درصد بودجه کشور به صورت لابی گری توزیع می گردد و احتیاج است که مدیران ارتباط بیشتری جهت کسب بودجه بیشتر داشته باشند و باید توان مطالبه گری خود را بالا ببرند.

بازوند گفت: در مجموع فصل بودجه شب قدر مدیران است و باید در این ایام با تمام توان برای کسب بودجه بیشتر کوشش نمایند و این میان نباید از ظرفیت نمایندگان هم غفلت گردد.

اختیارات استان ها باید افزایش یابد/ مدیری که اختیاری ندارد چطور رشد 7.5 درصدی را محقق کند

استاندار کرمانشاه در ادامه بر حضور بخش خصوصی جهت تحقق رشد مالی 7.5 درصدی برای استان در سال آینده تاکید نمود و اضافه کرد: در حال حاضر حدود چهار هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور داریم و درحالی که می توانیم از این نقدینگی برای عمران و آبادانی و اجرای پروژه ها بهره بگیریم، از صبح تا غروب با بانک ها برای گرفتن تسهیلات سر و کله می زنیم.

بازوند گفت: اگر مدیران بتوانند موانع سر راه بخش خصوصی را در استان بردارند قطعا این سرمایه های سرگردان سمت استان روانه خواهد شد و تحقق رشد 7.5 درصدی امکان پذیر خواهد بود.

استاندار کرمانشاه گفت: در کنار همه اینها معتقدیم آنچه تحقق این مقدار رشد را میسر می نماید تفویض اختیاری است که باید از سوی وزارتخانه ها به استان ها صورت گیرد.

وی تاکید نمود: اگر مدیری قدرت اجرایی نداشته باشد چطور می توان این مقدار رشد را محقق کند.

بازوند اضافه کرد: برای خود ما سوال است که چطور یک مدیر نمی تواند در استان برای پنج میلیارد تومان تصمیم بگیرد، اما یک کارشناس در تهران میتواند مبالغ 60 تا 70 میلیارد تومان را مصوب کند!

وی اضافه کرد: این شرایط انجام کار را بسیار سخت می نماید و از دولت می خواهیم در این زمینه ورود جدی نموده و بخشی از اختیارات را به استان ها واگذار کند.

استاندار کرمانشاه گفت: در زمینه اجرای طرح جهش فراوری مسکن هم این نکته را طی نامه ای به رییس جمهور اعلام نموده ایم که تا زمانی که تفویض اختیار صورت نگیرد، تامین سالانه یک میلیون مسکن در کشور شاید امکان پذیر نباشد که خوشبختانه این موضوع را قبول نموده و پیگیر تفویض بخشی از اختیارات به استان ها هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "3000 میلیارد اموال مازاد داریم و مدیران از کمبود بودجه می نالند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3000 میلیارد اموال مازاد داریم و مدیران از کمبود بودجه می نالند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید