246 هزار سیم کارت مزاحم پیامکی در سال 98 قطع شد
به گزارش وبلاگ روشینا، با وجود تشدید فرایند برخورد با موضوع تبلیغات پیامکی طی یک سال گذشته، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیش از 246 هزار سیم کارت های شخصی را که مبادرت به ارسال پیامک های مزاحم تبلیغاتی می کردند قطع کرد.

اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی می نمایند و تسریع در فرایند برخورد با مزاحمت های پیامکی از بهمن ماه سال 97 و طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار رگولاتوری نهاده شد و منجر به مسدودی بیش از 246 هزار و 474 سیم کارت در سال 98 شد اما با این وجود همچنان مشترکان تلفن همراه بسیاری از دریافت پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته گلایه مندند و این فرایند، مشکل را به صورت 100 درصد حل ننموده است.
از آنجایی که کاربران بسیاری از دریافت پیامکهای تبلیغاتی که با شماره های شخصی برای آنها ارسال می شوند ابراز نارضایتی می نمایند، رگولاتوری از کاربران خواسته که به وسیله سامانه دستوری ستاره 800 مربع شماره هایی را که اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی برایشان می نمایند را اعلام نموده تا با آنها برخورد گردد.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آذرماه 98 نیز از تشدید برخورد با افرادی که با شماره های شخصی و سرشماره ها اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم می نمایند، اطلاع داد. براین اساس مقرر شد اگر مشترکی از سیم کارت خود برای پیامک های مزاحم استفاده کند، امکان ارسال پیامک برای تمام سیم کارت های متعلق به وی غیرفعال گردد.
مطابق با آمار رگولاتوری، بیشترین اعتراضات از پیامک های تبلیغاتی مربوط به پیامک هایی است که از سمت سیم کارت های شخصی و به صورت انبوه ارسال می گردد. از آنجایی که از این سیم کارت ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، بر مبنای حجم زیادی از پیامک که به وسیله این سیم کارت ها ارسال می گردد این تخلف قابل شناسایی است و به همین دلیل رگولاتوری از مشترکانی که این سیم کارتها را دریافت می نمایند خواسته که به وسیله کد دستوری این سیم کارتها را گزارش نمایند.
مشترکان موبایل می توانند با شماره گیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#800*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام نمایند.
در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره موبایلی که از آن پیامک دریافت می نماید می تواند آن را گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود کردن آن شماره اقدام کند.
منبع: خبرگزاری مهر