گراهام: تصمیم ترامپ ایران را راضی خواهد نمود

به گزارش وبلاگ روشینا، ایرنا نوشت: لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه ایالات کارولینای جنوبی روز سه شنبه با انتقاد شدید از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه گفت: این تصمیم کوته بینانه و غیر مسؤولانه است.

گراهام: تصمیم ترامپ ایران را راضی خواهد نمود

گراهام در گفت و گو با شبکه فاکس نیوز اضافه کرد: این تصمیم متهورانه رئیس جمهوری، تمامی دستاوردهای ما را از بین برد و منطقه (خاورمیانه) را در هرج و مرج اضافی فرو می برد، هچنان که این امر موجب خوشحالی ایران خواهد شد.

وی با رد هرگونه شکست گروهک تروریستی داعش، گفت: کسانی که گمان می برند، این گروهک شکست خورده است، بزودی مشاهده خواهند کرد (که این چنین نیست).

گراهام که متحد ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست و متحدانی در میان دموکرات ها دارد، در رشته توئیت هایی نوشت: با مایک پمپئو وزیر امورخارجه در خصوص این مسأله که در واقع فاجعه در حال شکل گیری است، گفت و گو خواهم کرد.

گراهام تهدید کرد که اگر دولت ترامپ به تصمیم خود ادامه دهد، وی پیش نویس قانونی را در مجلس سنا برای لغو این تصمیم را ارائه می نماید، گامی که وی بر این باور است که مورد حمایت شدید هر دو حزب جمهوریخواه و دمکرات قرار خواهد گرفت.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (دوشنبه) دستور خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را صادر کرد.

ترامپ با دفاع از تصمیم خود برای خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه در توئیتی نوشت: زمان آن رسیده است که واشنگتن از جنگ های بی انتها مضحک در منطقه غرب آسیا رها گردد.

این درحالی است که نمودهای سوریه اعلام کردند، آمریکا با خارج کردن نیروهایش در مرزهای سوریه و ترکیه در واقع به نمودها از پشت خنجر زده است.

با خروج نیروهای نظامی آمریکا از مرز مشترک سوریه و ترکیه در شرق فرات، احتمال حمله ارتش آنکارا به این منطقه افزایش یافته است.

سه روز پیش رجب طیب اردوغانرئیس جمهوری ترکیه از شروع قریب الوقوع عملیات نظامی در شمال سوریه علیه نمودهای این کشور اطلاع داد، اقدامی که بعضی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آلمان درباره آن ابراز نگرانی نموده اند.

نمودهای سوریه نیز از ارسال نیرو و تجهیزات نظامی به شمال این کشور برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه اطلاع داده اند.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "گراهام: تصمیم ترامپ ایران را راضی خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گراهام: تصمیم ترامپ ایران را راضی خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید