کرونا همچنان وحشی است؛ از سفر به چهار استان خودداری کنید ، استانی که 4 خیز کرونا را تجربه نموده است

به گزارش وبلاگ روشینا، سخنگوی وزارت بهداشت از شهروندان خواست که از سفر به استان های مازندران، خراسان رضوی، گیلان و گلستان پرهیز نمایند و اصول سه گانه شست و شو، رعایت فاصله فیریکی و استفاده از ماسک را هم فراموش ننمایند.

کرونا همچنان وحشی است؛ از سفر به چهار استان خودداری کنید ، استانی که 4 خیز کرونا را تجربه نموده است

به گزارش وبلاگ روشینا آنلاین؛ مطابق آخرین آمار وزارت بهداشت، همچنان 15 استان ایران در شرایط قرمز کرونا قرار دارند؛ هرچند که امار مبتلایان و قربانیان کم شده است، اما وصعیت وخیم بیش از 4100 بیمار کرونا نشان می دهد این بیماری هنوز در ایران رام نشده و وحشی است.

از جمله استان های در شرایط قرمز کرونا، مازندران، خراسان رضوی، گیلان و گلستان هستند که در این فصل سال که اتفاقا تازه از نیمه گذشته، همواره بسیار پرمسافر و جهانگرد بوده اند. سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت امروز و پس از ارائه آمار تازه کرونا در ایران از مردم خواسته به این استان ها سفر ننمایند: شهفرایندان از سفر به استان های مازندران، خراسان رضوی، گیلان و گلستان پرهیز نمایند و اصول سه گانه شست و شو، رعایت فاصله فیریکی و استفاده از ماسک را هم فراموش ننمایند.

سه خیز متوسط و یک خیز شدید کرونا در ایلام

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شرایط هشدار کرونا در ایلام گفت: در استان ایلام از ابتدای شیوع کرونا تاخرداد سه خیز متوسط بیماری را در ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت داشتیم اما از از ابتدای خردادماه شاهد خیز شدیدتری بودیم و در نیمه اول تیرماه تعداد موارد بستری در این استان به بیشترین میزان خود رسید.

وی ادامه داد: از حدود یک ماه گذشته با همکاری مردم ایلام شاهد شیب نزولی هستیم و در حال حاضر سه شهر درشرایط قرمز و سه شهر در شرایط هشدار بیماری قرار دارند. موارد ابتلا و بستری نیز در شهرهای ایلام، مهران، دهلران، آبدانانان و دره شهر شدت بیشتری دارد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت طی این مدت 12هزار و 241 مورد نظارت بر اجرای پروتکل ها در این استان صورت گرفته است که در جریان آن 452 واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل ها تعطیل و 264 مورد به مراجع مربوطه معرفی شدند.

وی میانگین استفاده از ماسک در این استان را 78.1 درصد گفت و گفت: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در صنوف و اماکن نیز 77.89 درصد است.

لاری ادامه داد: درمورد استفاده از ماسک بیشترین آن با 89 درصد مربوط به چرداول و کمتر آن با 58 درصد مربوط به ملکشاهی است. کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی نیز مربوط به ایوان با 57.7 درصد است.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید نمود: امیدوارم با همراهی ایلامی های عزیز با رعایت توصیه های بهداشتی ضمن تداوم فرایند نزولی در موارد ابتلا و .. شاهد خروج این استان از شرایط هشدار باشیم.

عید غدیر را مجازی تبریک بگویید

وی با اشاره به فرارسیدن ایام عیدغدیر نیز گفت: یکی از آداب عید غدیر صله رحم است اما باتوجه به شیوع کووید 19 و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی از عزیزان می خواهیم به وسیله شبکه های مجازی این کار را انجام دهند.

لاری ادامه داد: یک ماه است که کمپین من ماسک میزنم شروع شده است و در این مدت شاهد کاهش آمار ابتلا و بستری و فوت در کشور هستیم. با ادامه این فرایند درهفته های آینده شاهد فرایند کاهشی ابتلا به ویروس کرونا در کشور خواهیم بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "کرونا همچنان وحشی است؛ از سفر به چهار استان خودداری کنید ، استانی که 4 خیز کرونا را تجربه نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا همچنان وحشی است؛ از سفر به چهار استان خودداری کنید ، استانی که 4 خیز کرونا را تجربه نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید