همه چیز در آمریکا به ضرر انتخاب مجدد ترامپ است، وخامت اوضاع مالی آمریکا پیش از شیوع کرونا

به گزارش وبلاگ روشینا، یک تحلیلگر اسپانیایی می گوید رویکرد ترامپ در مواجهه با کرونا و معترضین به سیاست های نژادپرستانه وی، چشم انداز انتخاب دوباره او به ریاست جمهوری را تیره وتار نموده است.

همه چیز در آمریکا به ضرر انتخاب مجدد ترامپ است، وخامت اوضاع مالی آمریکا پیش از شیوع کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری وبلاگ روشینا، خوان آلبرتو سانچس مارین در خصوص شانس مجدد پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا و به طورکلی آینده این کشور گفت: قطعاً همه چیز به اقداماتی که ترامپ در واکنش به اعتراضات اتخاذ خواهد نمود بستگی دارد. واضح است که عکس العمل او برای انتخاب مجدد وی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

این کارشناس رادیو اسپانیایی معاونت برون مرزی صداوسیما ابراز کرد: مدیریت ضعیف مبارزه با بیماری کووید -19 پیش بینی ها برای موفقیت مجدد ترامپ در انتخابات را کاملاً بر هم زده است. به نظر من رئیس جمهور آمریکا عادت نموده است که توجه ها را به خود جلب کند.

خوان آلبرتو سانچس مارین

بازتاب های رسانه ای موضوع هرچه باشد، چه به نفع وی چه به ضررش، در کل به نظر می رسد این بار ترفندها چندان خوب عمل ننموده اند.

هواداران ترامپ از شدت عمل علیه معترضین بسیار راضی هستند

به گفته سانچس مارین، البته ترامپ هواداران خاص خود را دارد که از این اوضاع نژادپرستانه بسیار راضی هستند؛ نژادپرستانی که خنجرهای خود را بر روی طبقات و گروه های جامعه می کشند. این ها رأی دهندگان وی هستند. ترامپ این مسئله را به خوبی می داند و از این تعصبات شدید نهایت استفاده را می نماید. این مواضع مرد قدرتمند امریکا در مواجهه با اعتراضات کسانی است که مخالف وی هستند، مانند آمریکایی های آفریقایی تبار.

چرا هواداران ترامپ از او دست نمی کشند؟/مذهب، اقتصاد و نژاد فاکتورهای اصلی حمایت از ترامپ

وی در ادامه اعلام کرد: نکته مهمی که باید بدان توجه کرد این است که برخلاف اعتراضات دوره های قبل، مانند اعتراض های دهه 60 این بار ما شاهد حضور شمار زیادی از سفیدپوستان در خیابان ها هستیم. این جمعیت سفیدپوست که زمانی به ترامپ رأی داده بود البته نه به دلایل نژادپرستانه بلکه به دلیل وعده های مالی و اعتماد به وعده های انتخاباتی وی او را انتخاب نموده بودند که باید گفت بسیاری از این وعده ها عملی نشده و حالا این رأی دهندگان احساس طرد شدن و بی اعتمادی می نمایند.

این مفسر روابط بین الملل افزود: ترامپ یک روش نامناسب برای مقابله با پاندمی کرونا در نظر گرفت و اکنون کوشش می نماید با سوءاستفاده از اعتراض های اجتماعی، ضعف مدیریتی خود را در برخورد با کرونا مخفی نگه دارد و به نظر می آید هر روز که می گذرد اوضاع بدتر خواهد شد.

اوضاع مالی آمریکا حتی پیش از کرونا متشنج بود

سانچس مارین ادامه داد: گذشته از قصه های دروغین ترامپ در خصوص رشد مالی ایالات متحده در ابتدای سال، واقعیت این است که اوضاع در این کشور قبل از ورود کرونا ویروس از مدت ها قبل بسیار متشنج بوده است.

واقعیت این است که کرونا دیوار تبعیض نژادی در جامعه آمریکا را به حرکت درآورده است.

نرخ بیکاری که تا فوریه سال جاری و در کل سال 2019 بین 3/3 تا 6/6 درصد در نوسان بود، در ماه مارس به 4.4 درصد و در ماه آوریل به 14.7 درصد رسیده. بدون شک، داده های ماه می بدتر است و حدود 20 درصد خواهد بود.

تحلیلگر سیاسی اسپانیایی مطرح نمود: ما در خصوص بیش از 40 میلیون بیکار صحبت می کنیم؛ در کشوری که خود را توسعه یافته می داند. برای هر اقتصاد سالمی این آمار نشانگر یک آسیب جدی است. برای اقتصاد در بحران، بدهکار، فریبکار و عمیقاً نابرابر این آمارها واقعاً نشانه ننگ و بدبختی است. به خصوص وقتی که این کشور با یک مقابله جهانی روبرو شده باشد. این همان چیزی است که به صورت های مختلف خود را نشان داده است؛ جنگ تجاری با چین، شکستن معاهدات مختلف، نادیده دریافت قوانین بین المللی و اتخاذ اقدامات غیراخلاقی علیه کشورهایی که تسلیم زورگویی های امریکا نمی شوند. بنابراین در اوج بحران مالی، ما با رئیس جمهوری روبه رو هستیم که از موفقیت در انتخابات آینده ناامید خواهد بود.

4106/

با وجودی که اصلا دوست ندارم دوباره انتخاب بشه ولی باید بگم هممون به همین خیال باشیم که انتخاب نشه

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "همه چیز در آمریکا به ضرر انتخاب مجدد ترامپ است، وخامت اوضاع مالی آمریکا پیش از شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز در آمریکا به ضرر انتخاب مجدد ترامپ است، وخامت اوضاع مالی آمریکا پیش از شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید