نکات مهمی که قبل از خرید نرم افزارهای گردشگری باید به آن توجه کرد!

به گزارش وبلاگ روشینا، نرم افزار برای تداوم کسب و کار شما بسیار مهم است. شما باور نخواهید داشت افرادی وجود دارند که در خصوص خرید نرم افزار تا دو هفته قبل از باز کردن آن فکر نمی نمایند.

نکات مهمی که قبل از خرید نرم افزارهای گردشگری باید به آن توجه کرد!

گاهی اوقات افراد برای خرید نرم افزار گردشگری، تنها با اولین فروشنده نرم افزاری که می یابند یا توصیه یک دوست همراه می شوند. پس از خرید آن نرم افزار، آن ها پی می برند این نرم افزار، آن چیزی که واقعا احتیاج داشتند نیست؛ پس در ابتدا و قبل از خریدتان باید با یک کارشناس مورد اطمینان در خصوص خرید محصول مورد نظر مشورت کنید. نرم افزار برای کسب و کار شما نه تنها بابت خرید بلکه بعلاوه بابت نگهداری آن می تواند هزینه بر باشد. حالا که برای ماه ها یا حتی سال های آینده هزینه می کنید، برای پیشگری از هرگونه اشتباهی، شرکت فرانگر مجموعه ای از پرسش هایی که شما بایستی از فروشنده نرم افزار بپرسید را جمع آوری نموده است که بهتر است در هنگام خرید، این سوالات را از فروشنده بپرسید.

آیا قراردادی از هر نوع وجود دارد؟

قبل از خرید نرم افزار، درمورد قراردادهای پشتیبانی و نرم افزاری مطمئن شوید. بعضی شرکت ها قرارداد نرم افزاری نخواهند داشت؛ اما آن ها برای شما یک قرارداد پشتیبانی شش ماه تا یک سال امضا خواهند کرد.

نحوه ارائه خدمات پشتیبانی چگونه است؟

خواه شما در این شهر باشید یا در آن سوی دنیا، اگر احتیاج به یاری داشته باشید و پشتیبانی برای شما در دسترس نباشد، تنها گزینه این خواهد بود که سیستم را برای مدت زمان نامعلومی پایین بیاورید و منتظر یاری بمانید. قبل از اینکه با خرید یک نرم افزار به یک شرکت نرم افزاری بپیوندید، نحوه ارائه خدمات پشتیانی را جویا شوید. این موارد را با سوالاتی مانند آیا تنها در ساعات خاصی از روز می توانید به من پاسخ دهید؟، آیا من باید پیغام ها را ترک کنم و منتظر تماس بازگشتی خودم باشم؟، آیا من یک تماس مستقیم از یک نماینده دریافت خواهم کرد یا هر زمان که تماس می گیرم به شخص متفاوتی واگذار خواهم شد؟ آنالیز کنید. این اطلاعات را از قبل بیابید و هنگامی که یک شرایط فوری یا پاسخ سریع مورداحتیاج است، این ها به شما آرامش ذهنی می دهد.

هزینه های پشتیبانی فنی چه مقدار است؟

هر فروشنده نرم افزار، دارای سیاست های پشتیبانی بسیار متفاوتی است. مطمئن شوید سیاست های آن ها قبلا به وضوح معین شده است. یک شرکت ممکن است یک هزینه ماهیانه یا سالیانه داشته باشد، در حالی که دیگری ممکن است به شما 30 روز رایگان نرم افزار را ارائه دهد و سپس دریافت هزینه های پشتیبانی شما را شروع کند. حتی بعضی ممکن است خدمات پشتیبانی ارائه ندهند.

آیا ارتقاء نرم افزار هزینه دارد؟

در حال حاضر تعدادی از فروشندگان نرم افزاری وجود دارند که مسئولیت ارتقا به جدیدترین نسخه را بر عهده می گیرند. این یک تفاوت بزرگ بین نرم افزاری است که دانلود شده و روی سیستم نصب می گردد؛ در مقابل نرم افزاری وجود دارد که به وسیله وب در دسترس است. نرم افزارهای مبتنی بر وب، نرم افزار هر مشتری را بلافاصله به جدیدترین نسخه به روزرسانی می نمایند.

آیا امکان گزارش گیری و کنترل کار کرد در هر زمان و مکان وجود دارد؟

بعد از خرید یک نرم افزار، به عنوان مثال نرم افزار حسابداری آژانس هواپیمایی، ممکن است از این که چقدر کسب و کار شما رشد و پیشرفت نموده شگفت زده شوید. در چنین مواردی لزوم کنترل بیشتر فرآیندهای کاری بیشتر احساس می گردد. قبل از خرید نرم افزار، برای آینده برنامه ریزی کنید. بعضی فروشندگان می گویند نرم افزار آن ها امکان گزارش گیری در هر زمان و مکانی را ارائه می دهد؛ بدین صورت که کارفرما حتی در منزل نیز می تواند گزارش کارکرد را مشاهده کند؛ اما شما باید نگاهی به آنچه که واقعا ارائه می دهند داشته باشید که آیا امکاناتی که آنان ارائه می دهند واقعا در دسترس شما است یا خیر؟

چرا مشتریان آن ها را ترک نموده اند و ارائه دهندگان نرم افزاری دیگری را انتخاب کردند؟

بیشتر افراد از تعداد مشتریان یک نرم افزار سوال می نمایند؛ اما بهتر است در خصوص مشتریانی که از استفاده از خدمات آن شرکت منصرف شده اند نیز پرسید. به یاد داشته باشید، هر شرکت می خواهد مشتریانی داشته باشد که باقی بمانند. فروشنده نرم افزار در پاسخ به این سوال به شما خواهد گفت که آن ها چگونه با مشتریان خود مشارکت دارند و چگونه آن ها خودشان را به عنوان یک ارائه دهنده خوب می بینند. شما بعلاوه بهتر است که با سایر کسب و کارهایی که از نرم افزار آن ها استفاده می نمایند صحبت کنید و مقدار رضایت آن ها از محصول را جویا شوید.

آیا هزینه ای بابت راه اندازی یا نگهداری دریافت می گردد؟

بعضی فروشندگان ممکن است هزینه هایی بابت راه اندازی و نگهداری محصول به صورت جداگانه دریافت نمایند. مقدار آن و نحوه محاسبه هزینه را جویا شوید و هنگام خرید نرم افزار، از این هزینه ها مطمئن شوید.

چه نوع آموزشی برای شما و کارمندانتان برای استفاده از نرم افزار ارائه می گردد؟

قبل از خرید نرم افزار مطمئن شوید چه نوع آموزشی برای شما ارائه می گردد. آیا این آموزش برای هرکسی در کسب و کار شما ارائه خواهد شد؟ آیا هزینه ای برای شرکت در این آموزش دریافت می گردد؟ آیا این آموزش به صورتی هست که بتوانید سوالات خود را بپرسید؟

در جهت برطرف احتیاجهای اختصاصی کسب و کار خود، این سیستم چقدر قابل سفارشی سازی است؟

اگر احتیاج به سفارشی سازی نرم افزار دارید تا یک احتیاج خاص را برآورده سازید، یک حساب خوب سرانگشتی این است که نباید بیش از یک سوم قیمت نرم افزار باشد. به عنوان مثال بسیاری از شرکت های طراحی سایت فروش بلیط هواپیما این مقدار دستمزد را برای درخواست های اختصاصی مشتری دریافت می نمایند. از قلم نیاندازید که بسیاری از اوقات، شرکت های نرم افزاری با شما در خصوص سفارشی سازی مذاکره خواهند کرد. نرم افزار را خریداری کنید، با دانستن اینکه ممکن است احتیاج به ایجاد تغییراتی در نرم افزار باشد، از فروشنده نرم افزار در خصوص امکان توسعه در آینده و هزینه های مرتبط با آن سوال کنید.

منبع: کجارو

به "نکات مهمی که قبل از خرید نرم افزارهای گردشگری باید به آن توجه کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهمی که قبل از خرید نرم افزارهای گردشگری باید به آن توجه کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید