شبی به یاد و احترام فرشته سینمای ایران در تصویر سال

به گزارش وبلاگ روشینا، تهران (پانا) - در نوزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر شبی به فرشته طائرپور که هم خودش و هم دخترش غزل شاکری همراه همواره تصویر سال بودند، اختصاص داده شده که تداعی و بزرگداشتی برای این تهیه کننده عرصه سینمای کودک و بزرگسال خواهد بود.

شبی به یاد و احترام فرشته سینمای ایران در تصویر سال

به گزارش دبیرخانه تصویر سال، امروز سه شنبه هفدهم اسفند 1400 شب فرشته طائرپور در تصویر سال است. شبی که اهالی فرهنگ، هنر و سینما، دوستان و خانواده این بانوی شریف سینمای ایران حضور دارند و با نمایش فیلم آینه های روبه رو ساخته نگار آذربایجانی و به تهیه کنندگی زنده یاد فرشته طائرپور همراه است.

روز سه شنبه هفدهم اسفند ماه 1400، ساعت 19 به یاد فرشته طائرپور در نوزدهمین جشن تصویر سال، تالار شهناز خانه هنرمندان ایران میزبان شماییم.

فیلم آیینه های رو به رو سال 1388 ساخته شد و نمایش های متعدد جهانی داشت.

شایسته ایرانی، غزل شاکری، همایون ارشادی، مریم بوبانی، صابر ابر، نیما شاهرخ شاهی، هنگامه قاضیانی، صفا آقاجانی در این فیلم بازی نموده اند.

فرشته طائرپور با فیلم گلنار تهیه کنندگی را در سینمای ایران شروع کرد و بیش از ده ها فیلم در مقام تهیه کننده، مدیر فراوری، طراح صحنه، مجری طرح، نویسنده و مشاور فیلمنامه فعالیت داشت و بیست هزار دقیقه آثار ویدئویی تهیه کرد.

او عضو موثر خانه سینما هم بود و نخستین سینماگر ایرانی به شمار می رفت که در پنجاه سال گذشته توانسته به عضویت هیات رئیسه سازمان بین المللی فیلم سازان کودک وابسته به یونسکو (سیفژ) درآید.

فرشته طائرپور از سال 1379 تا 1381 به عنوان نخستین تهیه کننده زن، در مقام رئیس هیات مدیره خانه سینما کار کرد و 26 مرداد 1400 به علت عوارض ناشی از کرونا، از جهان رفت.

منبع: خبرگزاری پانا

به "شبی به یاد و احترام فرشته سینمای ایران در تصویر سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبی به یاد و احترام فرشته سینمای ایران در تصویر سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید