خبرنگاران فرصت ثبت نام در خانه مطبوعات کردستان تمدید شد

به گزارش وبلاگ روشینا، سنندج-خبرنگاران - رییس خانه مطبوعات و رسانه های کردستان با اشاره به اینکه اهالی رسانه در استان تا سرانجام اردیبهشت فرصت ثبت نام در خانه مطبوعات را دارند، گفت: تا به امروز 25 درصد اعضای قدیم و جدید در سامانه این خانه مدارک خود را بارگذاری کردند.

خبرنگاران فرصت ثبت نام در خانه مطبوعات کردستان تمدید شد

شیروان کمک روز شنبه در گفت و گو با وبلاگ روشینا از سهل انگاری و بی تفاوتی 75 درصد از اعضای خانه مطبوعات نسبت به تکمیل و ارسال فراخوان به آدرس الکترونیکی خانه مطبوعات انتقاد کرد و گفت: تا به امروز 25 درصد از اعضای خانه مطبوعات نسبت به تکمیل فراخوان منتشر شده خانه مطبوعات ورسانه های کردستان از 28 اسفند سال گذشته تا به امروز اقدام نموده اند.

وی افزود: 30 اردیبهشت ماه خاتمه مهلت اعلام شده در فراخوان است و از این تاریخ به بعد به مدارک ارسالی هیچ عضوی از اعضای قدیم و جدید رسیدگی نمی گردد.

رییس خانه مطبوعات و رسانه های کردستان هدف از انتشار این فراخوان را رعایت ماده 42 اساسنامه و احصای هویت اعضای اصلی و افتخاری خواند و گفت :درخانه مطبوعات ورسانه های کردستان کیفیت برکمیت اولویت دارد وهیات مدیره خانه مطبوعات در پالایش اعضا جدی است و هیچ تعارفی هم با اعضا ندارد.

کمک تاکید نمود: اجرای این بند از اساسنامه خانه مطبوعات برای دفاع از حق قانونی وبلاگ روشینا واقعی و حذف افرادی که استفاده از نام خبرنگاری را پوششی برای دریافت رپرتاژ و آگهی می دانند، لازم است.

وی یادآور شد: هیات مدیره خانه مطبوعات در امسال تنها به افرادی که براساس این فراخوان خبرنگار شناخته می شوند خدمات رفاهی، آموزشی، تفریحی، ورزشی و حقوقی ارایه می دهد و این فرایند سال های گذشته ادامه نخواهد داشت.

رییس خانه مطبوعات و رسانه های کردستان درخصوص بارگذاری 10 اثر از آثار تولیدی اعضا نیز افزود: که این تبصره از فراخوان مشمول رسانه های برخط از جمله خبرگزاری ها، پایگاه های اطلاع رسانی ، هفته نامه ها و دوهفته نامه هاست و افرادی که در ماهنامه و فصلنامه ها کار می نمایند، شرایط متمایز است.

کمک با تاکید بر اینکه آثار بارگذاری مشمول خبر تولیدی، گزارش خبری تولیدی، مصاحبه ، یادداشت و سرمقاله در رسانه های برخط و رسانه های نوشتاری است؛ اضافه نمود: کمیته تطبیق و ارزیابی خانه مطبوعات آثار پوششی و دریافتی را به عنوان اثر نمی پذیرد و این یک شرط لازم برای تایید آثار ارسالی است.

وی در مورد شرایط آثار ماهنامه ها و فصلنامه ها هم گفت: شاغلان درماهنامه ها باید به صورت فصلی سه اثر تولیدی و فصلنامه ها نیز یک اثر تولیدی حرفه ایی بارگذاری وبه آدرس الکترونیکی خانه مطبوعات ارسال نمایند.

کمک در پاسخ به این سوال که آثار خبرنگارن شاغل در خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی چگونه الصاق و به آدرس الکترونیکی ارسال گردد؛ گفت : همکاران شاغل در این رسانه ها نیز افزون بر عکس دریافت از صفحه مطلب منتشره بر صفحه رسانه های برخط، نسبت به ارسال لینک نیز اقدام نمایند.

کمک نسبت به ارسال آثار فاقد ذکر نام خبرنگار هم گفت: آثار این همکاران باید به تایید مدیرمسئول رسانه های نوشتاری، روسا،سرپرستان خبرگزاری ها وپایگاه های اطلاع رسانی برسد و آنگونه که رییس خانه مطبوعات می گوید خانه مطبوعات نسبت به ارسال صفحات پی دی اف همکاران شاغل در رسانه های نوشتاری براساس بازه زمانی سه ماهه و نام نگارنده، راستی آزمایی خواهد نمود و درصورت احراز تخلف با خبرنگار خاطی در کمیته انضباطی برخورد جدی می گردد.

وی به کمیته نمایندگی روزنامه های سراسری در استان نیز اشاره نمود و اضافه نمود: هیات مدیره خانه مطبوعات با مشارکت اداره کل و فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان در سه ماهه تابستان از تمام دفاتر نمایندگی روزنامه های سراسری بازدید می نماید واگر فرد دارای مجوز نمایندگی روزنامه ها فاقد دفتر و شرایط نمایندگی باشد، شناسایی و با رایزنی خانه مطبوعات با مدیران مسئول این روزنامه ها نسبت به معین تکلیف این نمایندگی ها اقدام خواهد نمود.

رییس خانه مطبوعات و رسانه های کردستان، نمایندگی روزنامه ها برای انتشار آگهی و رپرتاژ را ظلم ناروا دانست و و تاکید نمود: نمایندگی روزنامه های سراسری مکلف هستند به مثابه استان های برخودارخبرها و گزارش های استان کردستان را در صفحات شهرستان ها منتشر نمایند و صرف آگهی و رپرتاژ دادن و درصد دریافت از میزان آگهی ها و رپرتاژها با استراتژی رسانه نگاری و اهداف اساسنامه خانه مطبوعات مغایرت دارد.

کمک به برگزاری دوره آموزش مجازی روزنامه نگاری بحران توسط استاد مینوبدیعی پیشکسوت گزارش نویسی نیز گریزی زد و از اینکه تنها 20درصد از وبلاگ روشینا کردستان در این پیج آموزش مجازی حضور داشتند، انتقاد کرد و یادآور شد: 80 درصد از اساتید و روزنامه نگاران باسابقه و حرفه ای کشور در این دوره از جمله استاد محمد بلوری و زهرا مشتاق حضور داشتند.

وی از اعلام بی نیازی 80درصد از وبلاگ روشینا به آموزش و آموزش پذیری ابراز تاسف کرد و اضافه نمود: این مطلق اندیشی و احساس بی نیازی به آموزش یک درد بی درمان در دنیا ذهن شماری از وبلاگ روشینا در کردستان است که مایه تاسف است این درحالی است که اساتید عظیم رسانه در کشور مدام در حال آموزش متدهای روز، رسانه نگاری هستند.

در حال حاضر براساس آمار منتشر شده در سامانه جامع رسانه ها، 104 نشریه در استان کردستان مجوز انتشار دارند که از این تعداد یک روزنامه، 66 نشریه شامل 12 هفته نامه، 6 دوهفته نامه، هشت ماهنامه، یک دوماهنامه، 28 فصلنامه و 10 دو فصلنامه است و مابقی را هم رسانه های الکترونیک برخط تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فرصت ثبت نام در خانه مطبوعات کردستان تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرصت ثبت نام در خانه مطبوعات کردستان تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید