تولیدکننده داخلی ون را به تاکسیرانی معرفی کنید!

به گزارش وبلاگ روشینا، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با اشاره به اینکه 13 هزار ون فرسوده در کشور نیازمند نوسازی هستند،گفت: اگر فراوریکننده داخلی توانایی فراوری ون به صورت واقعی نه بر روی کاغذ را داشته باشد از آن استقبال می کنیم، ولی اگر واقعا ون در کشور فراوری نشود تکلیف چیست، غیر از استفاده از ظرفیت واردات چه راه چاره دیگری وجود دارد؟

تولیدکننده داخلی ون را به تاکسیرانی معرفی کنید!

چندی پیش مشاور انجمن خودروسازان ایران طی صحبت هایی به این موضوع اشاره نموده بود که واردات همواره با خود نقل و نبات به همراه دارد و شیرین است و همه هوادار آن هستند و کسی علاقه ای به فراوری داخل ندارد. وی با لقمه چرب دانستن واردات اضافه نموده بود که در ایران سال ها است که فراوری ون وجود دارد اما لازمه این فراوری، وجود خریدار است که عمدتا سازمان هایی همچون تاکسیرانی، اتوبوس رانی و... هستند که آنها نیز به دنبال واردات هستند.

در واکنش به این اظهارات مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور نیز ضمن اشاره به اینکه هیچ یک از فراوریکنندگان داخلی فراوری ون بنزینی را نیز در دستور کار ندارند، اگر این توانایی وجود دارد به ما اعلام گردد تا از آن ظرفیت جهت حل مشکل این حوزه استفاده کنیم.

مرتضی ضامنی در گفت وگو با وبلاگ روشینا با بیان اینکه در حال حاضر 13هزار ون فرسوده در کشور وجود دارد، اظهار کرد: یا باید با این مد حمل ونقلی برای همواره خداحافظی کنیم و به طور کل آن را کنار بگذاریم و یا بایستی تعدادی ون جدید را جایگزین آنها کنیم که ما نیز به دنبال این هستیم تا نوسازی صورت بگیرد.

اولویت ون پایه گازسوز است

وی ادامه داد: در یک دوره ای سایپا ون فراوری می کرد که دیگر فراوری نمی کند. ایران خودرو نیز فراوریات ون داشت اما علاوه بر قیمت بالا، این ون ها پایه بنزینی بودند. در حالیکه احتیاج ما ون های پایه گازسوز هستند. در حقیقت علت اینکه تاکید داریم ون ها پایه گازسوز باشند به دو دلیل است؛ یکی اینکه بتوانیم از منابعی که در ماده 12 قانون برطرف موانع فراوری وجود دارد استفاده کنیم و بخشی از هزینه ون ها توسط وزارت نفت به واسطه صرفه جویی پرداخت گردد و دلیل دیگر نیز راهبرد کشور در استفاده از سوخت گاز است، زیرا ما صاحب منابع عظیم گاز هستیم و این نوع سوخت ارزانتر هم هست و اگر روزی قرار باشد بنزین سهمیه بندی گردد در ارائه خدمات رسانی ون ها خدشه ای وارد نمی گردد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور اضافه نمود:سامانه تاکسیرانی شهری کشور مصرف کننده است و احتیاجی دارد که بایستی پاسخ مناسب به آن داده گردد و اولویت آن هم استفاده از محصولات فراوری داخل است.بنابراین اگر فراوری کننده داخلی توانایی فراوری ون به صورت واقعی نه بر روی کاغذ را داشته باشد از آن استقبال می کنیم، ولی اگر واقعا ون در کشور فراوری نگردد تکلیف چیست؟ غیر از استفاده از ظرفیت واردات چه راه کار دیگری وجود دارد؟

واردات توسط شبکه های خودروساز داخلی انجام خواهد شد

وی توضیح داد: علاوه براینکه ون پایه گاز سوز در کشور فراوری نمی گردد، در حال حاضر علیرغم پیگیری های مستمر هیچ یک از فراوریکنندگان داخلی فراوری ون بنزینی را نیز در دستور کار ندارند. اگر این توانایی وجود دارد به ما اعلام گردد تا از آن ظرفیت جهت حل مشکل این حوزه استفاده کنیم. همچنین اگر قرار باشد وارداتی صورت گیرد، این امر توسط همین شبکه های خودروسازی داخلی صورت می گیرد.

به گفته این مقام مسئول حتی پیش از اینکه کشور در شرایط تحریم قرار بگیرد و فراوری و نوسازی ون با مشکل روبرو گردد، ون های موجود در کشور وارداتی بوده و صرفا در شرکت های داخلی مونتاژ می شدند.

ضامنی مطرح نمود: اولویت ما در درجه اول ون پایه گاز سوز است، اما اگر این ون موجود نباشد ناگزیریم به سمت ون بنزینی حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه سیستم سوخت رسانی در موتور خودروهای ون و سدان پایه گازسوز، بنزینی، دیزلی و یا الکتریکی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه استفاده از گاز در حمل ونقل عمومی یک راهبرد است، از این رو استفاده از خودروهای پایه گاز سوز بویژه در بخش ون دارای اهمیت بسیاری برای ما است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تولیدکننده داخلی ون را به تاکسیرانی معرفی کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولیدکننده داخلی ون را به تاکسیرانی معرفی کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید