توقف فراوری پراید هنوز در دست آنالیز است

به گزارش وبلاگ روشینا، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت که تاکنون به جز هشت خودرویی که اعلام شد، نام هیچ خودرویی برای توقف فراوری اعلام نشده و توقف فراوری پراید نیز هنوز در دست آنالیز است.

توقف فراوری پراید هنوز در دست آنالیز است

به گزارش وبلاگ روشینا، امروز (یک شنبه) اعضای کمیسیون ویژه حمایت از فراوری ملی و فراکسیون کیفیت و استاندارد با رئیس و معاونان سازمان ملی استاندارد ایران دیدار و گفت وگو کردند.

در حاشیه این جلسه، نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در جمع وبلاگ روشینا درباره وضعیت تصویب استانداردهای هشتادوپنج گانه خودرو، تأکید کرد که تاکنون تصمیمی برای توقف خط فراوری هیچ خودرویی اتخاذ نشده و تصویب این استانداردها هنوز در دست آنالیز است.

وی اضافه کرد: بعضی از این خودروها برای آزمایش باید به کشورهای دیگر فرستاده گردد که در این زمینه به دلیل اعمال تحریم ها با مشکلاتی روبرو هستیم.

پیروزبخت در پاسخ به این که آیا فراوری پراید در امسال متوقف می گردد یا خیر، اظهار کرد: این مسأله در دست آنالیز است و نتیجه قطعی آن تعیین نشده است.

وی اضافه کرد: در شورای عالی استاندارد تصویب شده که گزارش های فصلی از وضعیت خودروها به این شورا ارائه گردد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه از تصویب ارائه بسته های حمایت از فراوری اطلاع داد و گفت: این بسته ها در سه حوزه فراوری داخل، صادرات و واردات کالاهای مورد احتیاج واحدهای فراوریی تنظیم شده که واحدهای فراوریی می توانند در راستای رونق فراوری از آن استفاده نمایند.

قیمت های بازار خودرو کاذب است

در ادامه حمیدرضا فولادگر، نماینده مجلس شورای اسلامی یکی از الزامات رونق فراوری را رقابت پذیر شدن فراوری عنوان نمود و گفت: ساماندهی صنعت خودرو در حال اجرا است و کیفیت و رقابت پذیر کردن این صنعت بحث هایی است که مطرح می گردد.

وی اضافه کرد: حذف تدریجی خودروی پراید حدود دو سال است که مطرح شده اما شرایط خاصی که بر کشور تحمیل شده و لزوم مدیریت منابع ارزی و آسیب هایی که به اقتصاد کشور وارد نموده، باعث بهم ریختگی بازار خودرو شده است که در نتیجه آن توقف فراوری خودرو پراید به تعویق افتاده است.

فولادگر همچنین تاکید نمود، قیمت هایی که اکنون در بازار خودرو حاکم است قیمت رسمی نیست بلکه یک جریان دلالی و واسطه ای قیمت های کاذب را بر بازار تحمیل نموده است.

به گفته وی، در حال حاضر یک فضای سوداگری و واسطه گری در بازار خودرو حاکم شده؛ به طوری که نقدینگی سرگردان را به این بازار جذب نموده است. برای مثال شاید 90 درصد افرادی که برای خرید خودرو ثبت نام می نمایند، به آن احتیاجی ندارند و فقط برای حفظ ارزش پول خود خودرو می خرند که این مشکل باید ریشه یابی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توقف فراوری پراید هنوز در دست آنالیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف فراوری پراید هنوز در دست آنالیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید