تقدیر از هنرمندان صنایع دستی علی آبادکتول

به گزارش وبلاگ روشینا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان در روز جهانی صنایع دستی با حضور در شهرستان علی آبادکتول با هنرمندان پیشکسوت ملاقات و گفت و گو کرد.

تقدیر از هنرمندان صنایع دستی علی آبادکتول

به گزارش وبلاگ روشینا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، احمد تجری روز سه شنبه 20 خردادماه 99 با اصلیه نظری و عقیل تویی هنرمندان پیشکسوت علی آبادکتول در رشته چادرشب بافی ملاقات و از آنان تقدیرکرد.

او در حاشیه این بازدید در مصاحبه با صدا و سیمای مرکز گلستان ضمن تبریک 20 خرداد روز جهانی صنایع دستی از کوشش و همت هنرمندان پیشکسوت در راستای توسعه صنایع دستی و آموزش و انتقال این هنر ارزشمند قدردانی کرد و گفت: زندگی اقوام مختلف و دارا بودن حدود 30 هزار هنرمند ثبت شده و همچنین وجود 28 رشته بومی و حدود 80 رشته رایج و فعال در استان موجب شده تا صنایع دستی مسئله ای در میزان فراوری و تنوع محصولات نداشته باشد و تنها دغدغه امروز هنرمندان این حوزه، فروش و عرضه محصولات است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان توضیح داد: اقداماتی نظیر تدوین بسته بازاریابی و تبلیغات صنایع دستی، برگزاری کارگاه های آشناسازی هنرمندان استان با حوزه فروش مجازی محصولات، ارائه تسهیلات با بهره پایین و برنامه ریزی برای حضور بیشتر هنرمندان در نمایشگاه ها و جشنواره های بین المللی از برنامه های اداره کل استان برای حوزه صنایع دستی در سال جهش فراوری است.

او با تأکید بر این که بازارچه ها و نمایشگاه های موقت صنایع دستی در افزایش فروش فراوریات هنرمندان استان تأثیر دارد، اعلام نمود: پیگیر برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در سطح استان هستیم و امیدواریم هرچه سریع تر بتوانیم با رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها باشیم.

تجری گفت: در حوزه گردشگری تعداد 104 واحد اقامتگاه بوم گردی در سطح استان مشغول ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند که امیدوارم با برنامه ریزی های صورت گرفته تا خاتمه سال 99، تعداد 60 اقامتگاه بوم گردی جدید به این تعداد اضافه نموده گردد.

او اضافه نمود: یکی از برنامه های اداره کل استان در امسال در حوزه اقامتگاه های بوم گردی، نیازسنجی و توزیع متناسب آن ها در سطح استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان مطرح نمود: در حال حاضر تأسیسات گردشگری استان با رعایت پروتکل های بهداشتی با ظرفیت 50 درصد در حال ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران است.

منبع: میراث آریا

به "تقدیر از هنرمندان صنایع دستی علی آبادکتول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر از هنرمندان صنایع دستی علی آبادکتول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید