تعویض انواع خودرو با پراید ؛ چرا و چگونه؟

به گزارش وبلاگ روشینا، بعضی از شهروندان برای تامین بخشی از هزینه زندگی خود به تعویض انواع خودرو با پراید روی آورده اند.

تعویض انواع خودرو با پراید ؛ چرا و چگونه؟

وبلاگ روشینا - کاهش قابل ملاحظه قدرت خرید شهروندان ایرانی در بازار خودرو موجب شده است که این روز ها آگهی تعویض انواع خودرو با پراید در فضای مجازی جولان بدهد.

تا پیش از این روال آنگونه بود که مشتریان بازار خودرو، خودرو خود را با مدل های بالاتر خودرو تعویض می کردند، اما حالا گویا افزایش هزینه های زندگی، این قاعده را برهم زده است.

آگهی تعویض انواع خودرو از پژو 206 تیپ 5 و سمند و حتی بعضی انواع خودرو های چینی با پراید در سایت دیوار فراوان است.

این موضوع در حالی رخ می دهد که تا پیش از این روال آنگونه بود که مشتریان بازار خودرو، اتومبیل خود را با مدل های بالاتر خودرو تعویض می کردند، اما حالا گویا افزایش هزینه های زندگی، این قاعده را برهم زده است.

پول رهن خانه کم آورده ام!

صاحب یکی از این آگهی ها درخواست نموده که پژو 206 و کم کارکرد خود را با پراید تعویض کند. او می گوید که حدود 70 تا 80 میلیون تومان پول کم دارد و برای تامین مبلغ رهن خانه خود ناچار به این کار شده است.

فرد دیگری که پراید مدل 93 خود را برای تعویض با وانت مدل پایین آگهی نموده است، می گوید که کارگر یک کارخانه مواد غذایی بوده و به علت مسائل اقتصادی کارخانه تعدیل شده است.

او ادامه می دهد که تصمیم دارد با تعویض خودروی پراید خود با وانت به استخدام اسنپ بار درآید.

بیشتر بدانید:

تعویض خودرو با موتورسیکلت

در این میان بعضی دیگر که توان اقتصادی خود را خارج از قیمت های بازار خودرو می دانند، درخواست داده اند که خودروی خود را با موتورسیکلت یا خودرو تصادفی یا اسقاطی معاوضه نمایند.

بعضی دیگر از صاحبان آگهی هم گرچه در اطلاعیه های خود قید ننموده اند که تمایل دارند خودروی خود را با چه خودرویی تعویض نمایند، اما به صراحت نوشته اند که درخواست تعویض با خودروی مقرون به صرفه تر دارند.

این گروه از صاحبان آگهی معمولا خودرو های گران قیمت تری برای معاوضه دارند که شامل ساندرو، MVM و جک و … می گردد و به نظر می رسد کاهش قدرت خرید خودرو حتی گریبان قشر میانه بالا را هم گرفته است.

این موضوع در حالی رخ می دهد که بنا به آخرین گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال 97 چیزی نزدیک به 50 درصد شهروندان ایرانی خودروی شخصی ندارند و حالا با صعود قابل توجه قیمت خودرو به نظر می رسد که این جمعیت افزایش داشته اند.

با وجود این، افزایش قیمت خودرو در هفته های گذشته همچنان تداوم داشته است و بهای خودرو های پرتیراژ در هفته اخیر بین چهار تا پنج میلیون تومان دیگر گران تر شده اند.

درحال حاضر به گزارش تجارت نیوز، قیمت پراید تا 153 میلیون تومان و بهای پژو 206 صندوق دار تا 307 میلیون تومان رشد داشته و بهای خودروی کوئیک دنده ای هم به 173 میلیون تومان رسیده است.

منبع: بیت ران

به "تعویض انواع خودرو با پراید ؛ چرا و چگونه؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعویض انواع خودرو با پراید ؛ چرا و چگونه؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید