تاکید 4 کشور خارجی بر تسریع مبادله زندانیان دولت افغانستان و طالبان

به گزارش وبلاگ روشینا، نمایندگان ویژه آمریکا، روسیه، چین و پاکستان در کنفرانسی اعلام کردند که فرایند مبادله زندانیان دولت افغانستان و طالبان باید تسریع شود.

تاکید 4 کشور خارجی بر تسریع مبادله زندانیان دولت افغانستان و طالبان

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ روشینا به نقل از تاس، نمایندگان آمریکا، روسیه، چین و معاون وزارت خارجه پاکستان در یک کنفرانس ویدئویی درباره افغانستان مصاحبه کردند.

ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت که در این کنفرانس ویدئویی به تسریع مبادله زندانیان دولت افغانستان و طالبان تاکید شد.

وی اضافه نمود که فرایند تبادل زندانیان دولت افغانستان و طالبان ادامه دارد اما بسیار به کندی انجام می شود و باید از راستا گفت وگو، گام های بعدی را برداشت.

بر اساس توافقنامه آمریکا و طالبان در قطر، دولت افغانستان باید پنج هزار زندانی طالبان را تا 10 ماه مارس آزاد می کرد و طالبان نیز یکهزار زندانی نیروهای امنیتی این کشور را آزاد می کرد تا مذاکرات بین الافغانی آغاز شود.

عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان نیز روزهای گذشته اظهارداشت که گفت وگو بین افغان ها تا دو هفته دیگر آغاز می شود.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز اوایل هفته جاری به وبلاگ روشینا گفت که پیشرفت هایی در فرایند صلح بوجود آمده است است.

وی اضافه نمود که تلاش ها برای آغاز مذاکرات متمرکز است و گفت وگوها درباره محل و تاریخ آن ادامه دارد در عین حال دولت افغانستان و طالبان باید بر این مسایل توافق داشته باشند.

خلیلزاد گفت که برخی کشورها برای میزبانی از مذاکرات بین الافغانی ابراز آمادگی کرده اند اما دولت افغانستان و طالبان باید در این باره توافق داشته باشند.

با این حال، دولت افغانستان و طالبان درباره آمار زندانیان مبادله شده اختلاف نظر دارند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تاکید 4 کشور خارجی بر تسریع مبادله زندانیان دولت افغانستان و طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید 4 کشور خارجی بر تسریع مبادله زندانیان دولت افغانستان و طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید