الماس سفید 9 میلیون پوندی درسدن در دزدی موزه به سرقت رفت

به گزارش وبلاگ روشینا، موزه شهر درسدن تایید کرد که یک الماس 49 قیراطی به قیمت تقریبی 9 میلیون پوند در میان جواهرات دزدیده شده از موزه دولتی آلمان در این شهر است.

الماس سفید 9 میلیون پوندی درسدن در دزدی موزه به سرقت رفت

به گزارش وبلاگ روشینا به نقل از گاردین، موزه خزانه سبز کاخ سلطنتی درسدن اظهار داشت جواهرات دزدیده شده در دزدی روز دوشنبه 4 آذر شامل یک شمشیر با قبضه ای جواهرنشان دارای 9 الماس بزرگ و 770 الماس کوچکتر و یک گردنبند شانه دارای الماس مشهور سفید 49 قیراطی درسدن است.

سرقت از بزرگ ترین گنجینه هنری اروپا | سه مجموعه جواهر بسیار ارزشمند دزدیده شد

یازده قلم جواهرات و بخش هایی از سه قلم دیگر در این حادثه به سرقت رفته اند.

الماس سفید درسدن یکی از گران قیمت ترین جواهرات در این مجموعه بود که زمانی به حاکم پیشین ساکسونی، اوگوستوس قدرتمند، تعلق داشت.

کارشناسان قیمت این الماس را 8 تا 9 میلیون پوند ارزیابی می نمایند.

این الماس با برش کوسن شکل در اوائل قرن هجدهم ساخته و با قیمت بالایی بوسیله اگوستوس قدرتمند، حاکم ساکسونس در 1728 خریده شد.

تصاویر دوربین مداربسته که اواخر روز دوشنبه بوسیله پلیس شهر درسدن آلمان منتشر شد، یکی از دزدان را نشان می دهد که با استفاده از یک تبر جعبه ویترین حاوی سه مجموعه جواهرات الماس نشان را می شکند.

پلیس درسدن می گوید با همکارانش در برلین در تماس هستند تا معلوم شد آیا این دزدی با دزدی مشابهی که دو سال پیش در پایتخت آلمان رخ داد، ارتباط دارد یا نه.

در آن هنگام در سال 2017، 100 کیلوگرم سکه طلای 24 عیار از موزه بود برلین دزیده شد. چهار مرد مرتبط با یک باند گنگستری در برلین بعدها در رابطه با این دزدی دستگیر و محاکمه شدند، اما سکه ها هیچگاه پیدا نشدند.

پلیس درسدن پاداشی 500000 یورویی برای اطلاعات منجر به دستگیری دزدان جواهرات موزه سلطنتی این شهر مشخص نموده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "الماس سفید 9 میلیون پوندی درسدن در دزدی موزه به سرقت رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الماس سفید 9 میلیون پوندی درسدن در دزدی موزه به سرقت رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید