آدرس نامعتبر درباره منطقه آزاد ندهیم، وامدار جریان خاص نیستم

به گزارش وبلاگ روشینا، محمد اسلامی صبح پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران درباره منطقه آزاد با بیان اینکه زیباترین حدیث فصل قانون است گفت: در قانون شرایط ایجاد منطقه آزاد و منطقه ویژه معین گردیده است.

آدرس نامعتبر درباره منطقه آزاد ندهیم، وامدار جریان خاص نیستم

وی اضافه کرد: هرجایی که باید عنوان منطقه آزاد و ویژه تصویب گردد احتیاجمند اخذ مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان است و همچنین باید زمین به اندازه کافی از اراضی ملی واگذار گردد و در هیچ جا بجز شرق استان، اراضی ملی دراختیار نداریم.

وی گفت: برای منطقه آزاد باید زمین بلامعارض و اراضی ملی در اختیار قرار دهیم و نمی توانیم زمین اشخاص را واگذار کنیم.

اسلامی توضیح داد: محصور بودن اراضی منطقه آزاد و داشتن گمرک از جمله ویژگی های منطقه آزاد است و نمی توانیم دور زندگی و املاک مردم زمین بکشیم و باید مراعات مردم را داشته باشیم.

استاندار مازندران گفت: واردات کالا برای عرضه به مسافران در منطقه آزاد ممنوع است و مجوز واردات خودروهای سواری خارجی به اشخاصی اعطاء می گردد که دارای مجوز در منطقه آزاد ایجاد گردیده باشند.

اسلامی یادآور شد: در شرق استان زمین مورد احتیاج، بندر و گمرک وجود دارد و هدف از منطقه آزاد باید صادرات گرایی باشد و واردات گرایی مشکلی از مردم حل نخواهد کرد و اگر بتوانیم از ظرفیت قانون مناطق آزاد استفاده کنیم، مهمترین عامل برای شکوفایی اقتصاد خواهد بود.

وی با اظهار اینکه اکنون در منطقه صفر منطقه آزاد قرار داریم و گفت: ایجاد منطقه آزاد منوط به تامین زمین و شرایط لازم خواهم بود و درباره سرنوشت منطقه آزاد نمی توان پیشگویی کرد.

کاهش معدل سنی مدیریت

استاندار مازندران با بیان اینکه معدل سنی را در انتصابات مدیران کاهش داده ایم گفت: عمده مدیران منصوب گردیده جوان و از بدنه وزارت کشور هستند و کوشش داریم میانگین سنی کاهش یابد.

وی درباره جابجایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ابراز رضایت از عملکرد وی گفت: بنده نسبت به تغییر مدیرکل ارشاد استان اقدام ننموده ام بلکه فضایی را بوجود آوردند که وزیر اقدام به جابجایی نموده است.

اسلامی با عنوان اینکه تصمیم نداریم که به کسانی که شغل ندارند پست مدیریتی دهیم گفت: ما نمی خواهیم در استان مسائل و حاشیه ایجاد گردد و باید استان را همگرا کنیم و تعامل و همکاری را توسعه دهیم و وامدار هیچ جریان سیاسی و کسی نیستیم.

اسلامی با عنوان اینکه تصمیم نداریم که به کسانی که شغل ندارند پست مدیریتی دهیم گفت: ما نمی خواهیم در استان مسائل و حاشیه ایجاد گردد و باید استان را همگرا کنیم و تعامل و همکاری را توسعه دهیم و وامدار هیچ جریان سیاسی و کسی نیستیم.

استاندار مازندران درباره اینکه 40 درصد کشت دوم برنج اجرا گردیده است گفت: کوشش کردیم سال جاری کشت دوم اجرا نگردد اما با این حال در 40 درصد از شالیزارها انجام شده است.

وی کم آبی را مشکل اساسی در استان بیان نمود و احداث و مرمت آب بندان ها را راه چاره اساسی برای حل مشکلات بیان نمود و گفت: در سورک میاندورد آب بندان با ذخیره مناسب ایجاد می گردد.

استاندار مازندران با تاکید برجلوگیری از فعالیت شناگاه های آلوده گفت: ما قبل از همه نسبت به این مسئله حساس هستیم و نباید شناگاه های آلوده فعال باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آدرس نامعتبر درباره منطقه آزاد ندهیم، وامدار جریان خاص نیستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدرس نامعتبر درباره منطقه آزاد ندهیم، وامدار جریان خاص نیستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید