آخرین مهلت کشت کلزا در حومه تهران 25 مهر، شروع بارش ها از نیمه آذر ماه

به گزارش وبلاگ روشینا، مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کلزاکاران حومه تهران توصیه می گردد که حداکثر تا 25 مهر کشت کلزا را انجام دهند.

آخرین مهلت کشت کلزا در حومه تهران 25 مهر، شروع بارش ها از نیمه آذر ماه

مسعود حقیقت مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه مالی وبلاگ روشینا، از بارش پراکنده در بعضی نقاط کشور اطلاع داد و گفت: طی 4 روز آینده در نوار شمالی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سواحل خزر و قسمت هایی از البرز احتمال بارش پراکنده، رگبار و رعد و برق وجود دارد.

او از کاهش دما در بعضی منطقه ها نوار شمالی کشور اطلاع داد و گفت: در این منطقه ها بارش های پراکنده پیش بینی می گردد، در سایر نقاط پدیده خاصی نداریم.

حقیقت در توصیه ای به کشاورزان اعلام کرد: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان استان های تهران، ورامین، شهریار و اسلامشهر توصیه می گردد که حداکثر تا 25 مهر کشت کلزا را انجام دهند.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: کشاورزان منطقه ها جنوبی همانند میناب، رودان و پارسیان در ساعات عصرهنگام انتقال نشا را انجام دهند تا آبیاری تکمیلی انجام گردد که مشکل خاصی به وجود نیاید.

او بر برداشت میگو در منطقه ها جنوبی در شب هنگام تاکید نمود.

این مقام مسئول در توصیه ای دیگر به کشاورزان اعلام کرد: با توجه به تداوم افزایش دما، کشاورزان راستای زاگرس که اقدام به کشت کلزا کردند، نسبت به مبارزه علیه علف های هرز اقدام نمایند، بعلاوه در بسیاری از منطقه ها برداشت ذرت علوفه ای را سریع تر انجام دهند تا مسئله ای ایجاد نگردد.

او درباره آخرین شرایط بارش ها گفت: آمارها نشان می دهد که میانگین بارش کشور نسبت به سال زراعی قبل و دوره بلندمدت کمتر است که این کم بارشی ها تا نیمه آذر همچنان ادامه دارد.

به گفته حقیقت، با توجه به شرایط جوی، کشاورزان منطقه ها غرب و جنوب غرب، کشت پاییزه را با تاخیر انجام دهند.

او با اشاره به اینکه کم بارشی در پاییز سال جاری ادامه دارد، اضافه کرد: در پاییز سال جاری به ویژه منطقه ها نیمه مرکز و جنوب کشور سال زراعی خشکی پیش روست که امیدواریم بارش ها از آذر به بعد شروع گردد.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی با تاکید بر صرفه جویی و مدیریت مصرف آب گفت: با توجه به کاهش بارش در سال زراعی قبل و سال جاری، مدیریت آب یک ضرورت به شمار می رود.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: در پاییز سال جاری به ویژه منطقه ها نیمه مرکز و جنوب کشور سال زراعی خشکی پیش روست که امیدواریم بارش ها از نیمه آذر به بعد شروع گردد.

او در انتها از تاخیر در شروع بارش های پاییز اطلاع داد و گفت: گرچه ابتدای مهر در منطقه ها شمال غرب و غرب بارش هایی پیش بینی می گردد، اما برای کشت دیم مناسب نیست و کشاورزان دیم کار عجله ننمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آخرین مهلت کشت کلزا در حومه تهران 25 مهر، شروع بارش ها از نیمه آذر ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین مهلت کشت کلزا در حومه تهران 25 مهر، شروع بارش ها از نیمه آذر ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید