کاهش 9 درصدی عملکرد بنادر کشور

به گزارش وبلاگ روشینا، محمدعلی حسن زاده عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از بندرامیراباد بهشهر به همراه مدیر بنادر کشور آذربایجان و هیئت همراه در جمع خبرنگاران اضافه نمود: ممنوعیت 1400قلم کالا با هر نوع ارز، یکی از دلایل مهم برای کاهش واردات به بنادر کشورمان بوده است.

کاهش 9 درصدی عملکرد بنادر کشور

وی گفت: کاهش برابری و تغییر ارزش ریال در برابر دلار هم در کالاها تاثیرگذار بود و مجموعه این مسائل و موارد موجب شد تا با کاهش عملکرد بنادر روبرو شویم اما کاهش عملکرد بنادر ربطی به برجام ندارد و تغییرات ارزش دلار و ممنوعیت کالاهای وارداتی در این بخش اثرگذار بوده است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر کشور در ادامه در مورد تعرفه ترجیحی بنادر اضافه کرد: در آینده برنامه داریم تا برای یاری به رونق تجارت کشورها، تعرفه ترجیحی داشته و آن را لحاظ کنیم تا صاحبان کالا و تجار از بنادر ایران برای ترانزیت و صادرات استفاده نمایند.

حسن زاده بیان داشت: برای این منظور تخفیفات و تسهیلات مختلف به صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی تعلق می گیرد که تاکنون عملی نبوده است.

وی در مورد تبادلات کالا با کشورهای مختلف گفت: در تبادلات کالا، کشور مقصد معین نماینده است که کالا از کدام مبداء و با چه قیمتی تامین گردد که خوسبختانه تجربه گذشته و فعلی نشان می دهد که زیرساخت های بندری مناسبی برای تبادل کالا به کشورهای حاشیه خزر داشته و استقبال گردیده است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر کشور با اعلام اینکه کشور مقصد معین نماینده کالاست؛ یادآور شد: در گذشته براساس احتیاج، سیمان کشور ما از بندر امیرآباد به آذربایجان صادر می شد و امروز به دلیل احتیاج به قزاقستان صادر می گردد.

حسن زاده اضافه کرد: بندرامیرآباد در ترانزیت کالا در امسال تحربه خوبی داشته است و کالا از طریق این بندر به بندر باکو در آذربایجان و سپس به اروپا ترانزیت شد و این ترانزیت کالا بیانگر فراهم بودن زیرساخت لازم در بندرامیرآباد است که به تعاملات راهبردی یاری می نماید و باید برای توسعه مبادلات کوشش گردد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر کشور همچنین در مورد افتتاح دقیق روروریلی بندرامیرآباد گفت: این پروژه اولین تجربه کشور ما و پیمانکاران است که مسلما ایراداتی دارد که با برطرف ایرادات افتتاح می گردد و با بهره برداری از ترمینال روروریلی در بندرامیرآباد، کشور ما به روروریلی کشورهای حاشیه خزر متصل می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کاهش 9 درصدی عملکرد بنادر کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 9 درصدی عملکرد بنادر کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید