داستان بازی دوستانه با آرژانتین و کلمبیا ، نوامبر یا مارس؟

به گزارش وبلاگ روشینا، بازی با حریفان تدارکاتی تکراری در روزهای فیفا حالا رسانه ها را به کاوش در پیشنهادهای فدراسیون برای بازی های دوستانه انداخته است.

داستان بازی دوستانه با آرژانتین و کلمبیا ، نوامبر یا مارس؟

به گزارش وبلاگ روشینا ، به خاطر شکل تازه برگزاری جام ملت های اروپا که با نام لیگ اروپا در روزهای فیفا برگزار خواهد شد بازی دوستانه با تیم های اروپایی سخت گردیده بنابراین تیم ملی در فیفادی های پیش رو باید حریفانی از قاره های دیگر انتخاب کند. اولین و فعلا تنها حریف تدارکاتی تیم ملی ازبکستان است که قبل از جام جهانی هم با این تیم بازی نموده بودیم و حالا این سوال پیش آمده که چرا حریفان تدارکاتی تیم ملی تکراری هستند فدراسیون فوتبال پیشنهادهای جالب دیگرش را آنالیز نمی نماید؟

خبرگزاری تسنیم گزارش داد:شرکتی بین المللی پیشنهاد بازی دوستانه با آرژانتین و کلمبیا را به فدراسیون فوتبال ایران داده اما پاسخی به این نامه رسمی داده نگردیده است. این شرکت در تاریخ 7 جولای 2018 (16 تیرماه 97) درخواست خود را به فدراسیون فوتبال ارسال می نماید یعنی زمانی که هنوز جام جهانی به اتمام نرسیده بود، اما دو تیم از جام جهانی حذف شدند و بلافاصله برنامه ریزی خود را برای هماهنگی بازی های دوستانه شروع کردند.

فدراسیون ایران از آن تاریخ تاکنون که نزدیک به دو ماه گذشته، پاسخی به این نامه نداده است. پیشنهاد انجام بازی ها در ماه نوامبر که فیفادی است داده شد؛ در تاریخ 15 و 18 نوامبر (24 و 27 آبان ماه) در خاک آمریکا. بازی اول مقابل آرژانتین در نیویورک و بازی دوم مقابل کلمبیا در واشنگتن. شاید این موضوع گفته شود که چون بازی ها در خاک آمریکا بوده، پاسخی به پیشنهاد نداده اند. با این حال شرکت هماهنگ نماینده به این دلیل محل انجام بازی ها را خاک آمریکا مشخص نموده بود که در قاره آمریکاست و دو تیم آرژانتین و کلمبیا در این قاره حضور دارند. شرکت پیشنهاد دهنده اظهار داشت که آماده شنیدن پیشنهادهای ایران در تمام زمینه ها (از جمله محل مسابقه) است. در واقع درباره محل برگزاری بازی ها بحثی تعاملی وجود داشت و اگر فدراسیون فوتبال قبول می کرد، محل بازی ها قابل تغییر به کشوری دیگر در قاره آمریکا بود، اما ماجرا اینجاست که اصلاً مذاکره ای در این خصوص صورت نگرفت و پاسخی داده نشد.

نکته قابل تأمل در این خصوص، مربوط به هزینه های بازی دوستانه با آرژانتین و کلمبیا بود.مهدی تاج اعلام نموده بود برای برنامه آماده سازی تیم ملی شامل اردوها و انجام بازی های دوستانه که از سوی کی روش جهت حضور در جام ملت های آسیا پیش بینی گردیده، مبلغ 5 میلیون و 800 هزار دلار مورد احتیاج است. حالا در اولین مرحله اردویی، تیم ملی قرار است به مصاف ازبکستان برود و اگر به روال بازی های دوستانه در جهان نگاهی بیندازیم، فدراسیون فوتبال ایران برای بازی با کشوری چون ازبکستان که در جام جهانی حضور نداشته، باید پول هم بگیرد.

این شرکت همچنین پیشنهاد پرداخت مبلغ 600 هزار دلار آمریکا برای حضور تیم ملی ایران در این دو بازی، تمام هزینه های اردویی تیم ملی، پرواز تا 40 نفر و انجام کارهای ویزا را داده بود که درخواست شان بی پاسخ ماند.

حمیرا اسدی، رییس دپارتمان امور بین الملل فدراسیون فوتبال در این باره شرح داده است:برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی با تیم ملی فوتبال،کلیه مکاتبات و پیشنهادات از طریق ایمیل رسمی به فدراسیون فوتبال ارائه می شود.به دنبال آن فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی نسبت به انجام برگزاری این دیدارها اعلام نظر می نمایند.قابل شرح است که برهمین اساس پیشنهاد برگزاری بازی های دوستانه مقابل تیم های ملی کلمبیا و آرژانتین با تیم ملی فوتبال ایران به فدراسیون فوتبال ایران ارسال گردیده که این موضوع مانند سایر پیشنهادات دیگر در حال آنالیز است.نکته مهم دراین باره اینکه در نامه ارسالی درخواست زمان برگزاری بازی های پیشنهادی در ماه مارچ 2019 ، یعنی پس از خاتمه رقابت های جام ملت های امارات است.طبعا آنالیز چنین پیشنهادی به زمان بیشتری احتیاج دارد و ضروری است با نظر مسووولان فدراسیون و سرمربی تیم ملی نسبت به تصمیم گیری در چنین مواردی بر اساس برنامه های تیم ملی و اهداف مورد نظر اقدام لازم صورت گیرد.

در گزارش خبرگزاری تسنیم زمان بازی با آرژانتین و کلمبیا در فیفادی های نوامبر(آبان) اعلام گردیده اما فدراسیون می گوید این بازی ها مربوط به ماه مارس (اسفند و فروردین) است.تسنیم اعلام نموده مدارک مربوط به این مساله را در اختیار دارد که باید دید دداستان از چه قرار بوده است.

3-670

منبع: ایران ورزشی

به "داستان بازی دوستانه با آرژانتین و کلمبیا ، نوامبر یا مارس؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان بازی دوستانه با آرژانتین و کلمبیا ، نوامبر یا مارس؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید