یک ایستگاه فضایی جدید به فضا می رود

به گزارش وبلاگ روشینا، چین در حال ساخت یک ایستگاه فضایی است و تصمیم دارد تا سال 2020 آن را به فضا بفرستد تا سهم خود را از صنعت فضایی افزایش دهد.

یک ایستگاه فضایی جدید به فضا می رود

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، چین در حال ساخت یک ایستگاه فضایی است و تصمیم دارد تا سال 2020 آن را به فضا بفرستد.

  • مجله فضا

ایستگاه فضایی چین که در گذشته قرار بود تا سال 2022 به مدار ارسال گردد، اکنون قرار است و زودتر از موعد مقرر ارسال گردد.

آزمایشگاه فضایی Tiangong-2 چین که از سال 2016 در مدار قرار گرفته است، تا خاتمه 2019 از مدار خارج می گردد تا این مدار به فضا ارسال گردد.

ژو جیانپینگ عضو آموزشگاه مهندسی چین به عنوان طراح اصلی برنامه فضایی سرنشین دار چین منصوب شده و گوییدونگ، عضو آموزشگاه علوم چین به عنوان دانشمند ارشد فضایی این برنامه منصوب شده است.

نخستین فضانورد چین، یانگ لیوی و هفت متخصص دیگر به عنوان معاون طراحان اصلی این برنامه در زمینه هایی مانند کارشناس فضاپیما، موشک حامل، کاربرد فناوری فضایی، سیستم های نظارت و ارتباطات منصوب شده اند.

به گفته ژو جیانپینگ، این ایستگاه که از مدار 340 تا 450 کیلومتری از سطح زمین عبور می نماید، در صورت لزوم می تواند 180 تن افزایش پیدا کند و سه تا شش فضانورد را در خود جای دهد.

چین در نظر دارد ساخت ایستگاه فضایی را تا سال 2022 و با وزن 66 تن تکمیل کند؛ چین همچنین فضانوردان جدیدی را برای مأموریت های ایستگاه فضایی انتخاب می نماید. پس از اتمام ساخت این ایستگاه، چین از فضانوردان خارج از کشور به همکاری با فضانوردان داخلی در ایستگاه فضایی استقبال می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "یک ایستگاه فضایی جدید به فضا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ایستگاه فضایی جدید به فضا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید