کاهش شتاب زده جمعیت در ایران

به گزارش وبلاگ روشینا، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: آمار موالید در کشور به رشد منفی جمعیت نزدیک می گردد؛ تاثیر چالش بزرگی که کرونا در بحث جمعیت ایجاد نموده دو دهه دیگر خود را نشان می دهد.

کاهش شتاب زده جمعیت در ایران

به گزارش از ، محمدمهدی تندگویان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان فارس، کاهش جمعیت در ایران نسبت به سایر کشور ها شتاب زده دانست و گفت: درصد کاهشی جمعیت کشور ها شاید در طول یک قرن باشد، اما در ایران طی دو سه دهه کاهش عجیبی در حوزه افزایش جمعیت شکل گرفته است.

او بیان نمود: باهمه مسائل و موضوعاتی که در جلسات ذکر می گردد در حال حاضر با یک پنجره طلایی از جمعیت جوان روبرو هستیم و این یک فرصت مناسبی است که به درستی از آن استفاده کنیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا مسائلی در حوزه های مختلف حادث شد، توضیح داد: متاسفانه کرونا این کاهش را به شدت با فرایند افزایشی روبرو نموده است.

تندگویان اسم کرد: داریم به سمتی پیش می رویم که آمار موالید در کشور به رشد منفی جمعیت نزدیک می گردد؛ تاثیر چالش بزرگی که کرونا در بحث جمعیت ایجاد نموده دو دهه دیگر خود را نشان می دهد.

او اظهار داشت: آمار 9 ماهه در سال گذشته نشان از کاهش بالای 100 هزار نفری در بحث موالید و بحث در مرگ و میر هم افزایش بالای 100 هزار نفری دارد که کنار هم گذاشتن این دو موضوع یک هشدار جدی است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: بسیاری از زوجینی که زندگی تشکیل داده اند به علت ترس از ابتلا به کرونا، تصمیم به فرزندآوری را به پس از اتمام این دوران گذاشته اند.

تندگویان تاکید نمود که احتیاج به فرهنگسازی و تبلیغات در این باره داریم و این باور غلط و منفی که مراکزی ایمنی برای مادران باردار وجود ندارد باید شکسته گردد.

او بعلاوه اظهار داشت: فارس پتانسیل بالا و معتبری در بحث جوانان دارد و همواره جزو استان های برتر بوده است و رویداد های بزرگی مانند پایتختی جوانان کشور های اسلامی را به خود اختصاص داده است.

او بعلاوه از اجرایی شدن طرح استانداردسازی تشکل ها و سمن ها برای نخستین بار در کشور اطلاع داد و گفت: این مهم موجب جلوگیری از پرت منابع و بی توجهی به برخی از اقدامات می گردد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه سمن اول کشور که بر اساس استاندارد ها رتبه گرفته، مربوط به استان فارس است، بیان کرد که اکنون 3700 تشکل در کشور وجود دارد که دو میلیون جوان را تحت پوشش قرار داده اند.

تندگویان بعلاوه با بیان اینکه در حوزه جوانان یک مشکل اساسی داریم، گفت: در مباحث آموزشی، تنها مدرک گرایی نموده ایم و هیچ مهارتی به فرزندانمان یاد نداده ایم و نتیجه آن شده که امروز آمار بیکاران زیادی داریم، چون مهارتی برای کسب اشتغال و ورود به اجتماع ندارند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید نمود که در آموزش و پرورش و آموزش عالی باید فرصتی برای آموزش های مهارتی ایجاد گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کاهش شتاب زده جمعیت در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش شتاب زده جمعیت در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید