پافشاری ترامپ بر خارج کردن نظامیان آمریکایی از افغانستان به دلیل ترس از ابتلای آنها به کرونا

به گزارش وبلاگ روشینا، یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع مطلع در دولت این کشور فاش کرد که رئیس جمهور آمریکا طی روزهای اخیر بارها مشاوران نظامی و امنیت ملی خود را برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان به دلیل ترس از مبتلا شدن آنها به کرونا، تحت فشار گذاشته است.

پافشاری ترامپ بر خارج کردن نظامیان آمریکایی از افغانستان به دلیل ترس از ابتلای آنها به کرونا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ روشینا، شبکه خبری ان بی سی روز دوشنبه در گزارشی به نقل از دو مقام فعلی و یک مقام سابق کاخ سفید فاش کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی روزهای اخیر بارها مشاوران نظامی و امنیت ملی خود را برای خارج کردن تمامی نیروهای آمریکایی از افغانستان در بحبوحه بحران کرونا تحت فشار گذاشته است.

به گفته این مقامات آمریکایی، ترامپ تقریباً هرروز در مصاحبه با مشاوران خود از شرایط نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان در بحبوحه بحران کرونا و احتمال ابتلای آنها به این بیماری همه گیر گلایه می نماید و آنها را برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از افغانستان تحت فشار می گذارد.

این مقامات همچنین به خبرنگار ان بی سی گفته اند که مشاوران نظامی ترامپ در واکنش به فشارهای او برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از افغانستان به او شرح داده اند که اگر قرار باشد آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا در افغانستان نیروهای خود را از این کشور خارج کند، با همین معیار باید نیروهای آمریکایی از کشورهای دیگری مانند ایتالیا نیز خارج شوند.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی وزارت دفاع آمریکا، تا به امروز حدود 6000 نفر از نیروهای زیرمجموعه این وزارتخانه (اعم از نظامی، کارمند، پیمانکار و خانواده کارکنان) به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پافشاری ترامپ بر خارج کردن نظامیان آمریکایی از افغانستان به دلیل ترس از ابتلای آنها به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پافشاری ترامپ بر خارج کردن نظامیان آمریکایی از افغانستان به دلیل ترس از ابتلای آنها به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید