وزیر امور خارجه ایران وارد تهران شد

به گزارش وبلاگ روشینا، وزیر امور خارجه ایران پس از سفر به نیویورک و شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل دقایقی قبل وارد تهران شد.

وزیر امور خارجه ایران وارد تهران شد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی وبلاگ روشینا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پس از سفر به نیویورک برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل دقایقی قبل وارد تهران شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که جمعه شب 29 شهریور ماه به منظور شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک شد، در مدت حضورش در این شهر ضمن رایزنی با برخی همتایان و مقامات شرکت کننده و همراهی با حسن روحانی در ملاقات های رئیس جمهوری با مقامات حاضر، در نشست های جانبی مجمع عمومی نیز حضور یافت.

ظریف در این سفر با وزرای خارجه عمان، دانمارک، فرانسه، هند، گرجستان، اتریش، ژاپن، استرالیا، لهستان، قطر، کویت، نیکاراگوئه، کوبا، تاجیکستان، سوریه، عراق، هلند، فنلاند، ارمنستان و پاکستان دیدار و مصاحبه کرد. البته وزیر خارجه فرانسه دو بار با ظریف در این سفر دیدار و مصاحبه کرد.

دلسی رودریگرز معاون رئیس جمهور ونزوئلا، گیر پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، پیتر مائورر رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ، کورنل فروتا مدیرکل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین سفیر و نماینده دائم نیجریه در سازمان ملل متحد نیز با حضور در محل اقامت وزیر خارجه ایران با وی دیدار کردند. وزیر خارجه ایران همچنین با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نیز ملاقات و مصاحبه کرد.

وزیر خارجه ایران در برخی نشست های برگزار شده در حاشیه اجلاس مجمع عمومی شرکت کرد. او سوم مهر ماه نیز در نشسست وزرای خارجه ایران و 1+4 با حضور موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برجام حضور یافت.

منبع: خبرگزاری فارس

به "وزیر امور خارجه ایران وارد تهران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر امور خارجه ایران وارد تهران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید