واگذاری سرپرستی 130 کودک به دختران مجرد ، متقاضیان فرزندخواندگی باید چه شرایطی داشته باشند؟

به گزارش وبلاگ روشینا، سال گذشته نزدیک به 2 هزار کودک به عنوان فرزندخوانده یا امین موقت به خانواده ها سپرده شدند. در این میان سرپرستی 130 کودک به دختران مجرد بالای 30 سال واگذار شد.

واگذاری سرپرستی 130 کودک به دختران مجرد ، متقاضیان فرزندخواندگی باید چه شرایطی داشته باشند؟

به گزارش وبلاگ روشینا به نقل از ایلنا، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر اضافه نمود: برای هر کودک 8 تا 9 متقاضی فرزندخواندگی وجود دارد.

حبیب الله مسعودی فرید درباره بچه ها بی سرپرست ِ دارای بیماری های صعب العلاج هم شرح داد: سال گذشته 160 کودک دارای بیماری صعب العلاج هم به عنوان فرزندخوانده تحویل خانواده ها شدند.

وی در ادامه درباره شرایط فرزندخواندگی در کشور گفت: متقاضیان فرزندخواندگی باید از شرایط مالی مناسب برخوردار باشند، برای نگهداری کودک سلامت جسمی و روانی داشته باشند، به مواد مخدر اعتیاد نداشته باشند و صلاحیت آنها توسط مقامات قضایی از جمله پزشکی قانونی تایید شده باشد. درمجموع باید اطمینان داشته باشیم که از عهده نگهداری و سرپرستی کودک برمی آیند و زندگی مناسبی را برای او فراهم می نمایند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: آیین نامه اجرایی قانون حمایت از بچه ها و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست در سال 94 ابلاغ شد که طی آن تغییرات اساسی و تسهیل شرایط فرزندخواندگی ایجاد شد.

مسعودی فرید اضافه نمود: سامانه فرزندخواندگی قرار است سال جاری راه اندازی گردد اما هنوز بسیاری از مردم با شرایط فرزندخواندگی آشنایی ندارند.

او افزود: شرایط فرزندخواندگی در قانون حمایت از بچه ها و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست مصوب سال 92 آمده است و آیین نامه های ماده 22 و 36 این قانون نیز در سال 94 ابلاغ شد. بر این اساس زن و شوهر بدون فرزند، دختران و زنان بدون شوهر و زن و شوهر دارای فرزند می توانند متقاضی سرپرستی فرزند باشند.

  • فرزندخواندگی؛ هر کودک 7 متقاضی دارد | چه کسانی می توانند فرزندخوانده قبول نمایند؟

  • متقاضیان فرزندخواندگی به پزشکی قانونی بروند

  • آینده بچه های که تا 18 سالگی در بهزیستی می مانند چه می گردد؟

منبع: همشهری آنلاین

به "واگذاری سرپرستی 130 کودک به دختران مجرد ، متقاضیان فرزندخواندگی باید چه شرایطی داشته باشند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری سرپرستی 130 کودک به دختران مجرد ، متقاضیان فرزندخواندگی باید چه شرایطی داشته باشند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید