نیروی دریایی نروژ گزینه های حضور در تنگه هرمز را بررسی می کند

به گزارش وبلاگ روشینا، یک مقام نیروی دریایی نروژ با بیان اینکه تصمیم دولت در مشارکت احتمالی در طرح ائتلاف دریایی آمریکا را اجرا خواهند کرد اما از بررسی گزینه های جایگزین برای حضور در تنگه هرمز خبر داد.

نیروی دریایی نروژ گزینه های حضور در تنگه هرمز را بررسی می کند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ روشینا، توریل هِرلند رئیس مرکز ارتباطات نیروی دریایی نروژ امروز (پنجشنبه) گفت علی رغم اینکه دولت هنوز تصمیمی برای مشارکت در طرح دریایی آمریکا نگرفته، ارتش نروژ در حال بررسی گزینه های جایگزین برای حضور نیروی دریایی این کشور در تنگه هرمز است.

هرلند در مصاحبه با روزنامه کلاس کامپن ضمن اشاره به راه های جایگزین به جای اعزام نظامی ناوگان نظامی به آب های جنوب ایران، گفت با این حال اگر دولت تصمیم بگیرد که در طرح آمریکا مشارکت کند، نیروی دریایی نیز مجبور به تبعیت و اعزام کشتی جنگی به منطقه است.

این روزنامه همچنین می نویسد گزینه های احتمالی برای مشارکت نیروی دریایی نروژ در ائتلاف دریایی در تنگه هرمز، شامل اعزام ناوچه، گشت ناو، نیروی ویژه دریایی و کشتی های مین روب است. ارتش نروژ چهار فروند ناوچه در اختیار دارد که البته سه فروند از آنها قادر به مشارکت در این عملیات هستند. همچنین شش فروند گشت ناو در نیروی دریایی نروژ حضور دارند که از آن تعداد نیز چهار فروند قابلیت عملیاتی شدن در کوتاه مدت را دارند.

آمریکا طرح تشکیل یک ائتلاف دریایی برای محافظت از کشتیهای تجاری در خلیج فارس را از چند هفته پیش گفت. برخی از متحدان نزدیک این کشور از جمله ژاپن، مشارکت در این طرح را رد کرده اند.

از طرفی، دولت انگلیس روز دوشنبه به کشورهای اروپایی پیشنهاد داده بود تا ناوگان دریایی با ماموریت حفاظت از کشتی های تجاری عبوری از تنگه هرمز و خلیج فارس ایجاد کنند تا از تکرار حوادثی مشابه توقیف نفتکش آنها توسط ایران رخ ندهد.

منابع خبری پیش از این از گسترش اختلافات میان انگلیس و آمریکا بر سر ایران خبر داده اند. نشریه تایم اول مرداد ماه گزارش داده بود رابطه خاص بین انگلیس و آمریکا پس از بروز برخی تنش ها بر سر ایران لطمه دیده و دولت انگلیس چندی پیش (قبل از توقیف نفتکش تحت پرچم انگلیس توسط ایران) درخواست کمک دولت دونالد ترامپ علیه ایران را در خلیج فارس رد کرده است. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

به "نیروی دریایی نروژ گزینه های حضور در تنگه هرمز را بررسی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروی دریایی نروژ گزینه های حضور در تنگه هرمز را بررسی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید