نظامیان ایتالیایی پس از 20 سال افغانستان را ترک می نمایند

به گزارش وبلاگ روشینا، منابعی در وزارت دفاع ایتالیا اعلام کردند که ماموریت این کشور در افغانستان به انتها رسیده است و پس از 20 سال تمام نیروهایش را خارج می نماید.

نظامیان ایتالیایی پس از 20 سال افغانستان را ترک می نمایند

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ روشینا، لورنزو گویرین وزیر دفاع ایتالیا در سفر به ولایت هرات در غرب افغانستان به طور رسمی پرچم این کشور را در کمپ آریانا پایین آورد.

رسانه ایتالیایی ای ان اس ای نوشت که رم پس از تصمیم واشنگتن برای خروج از افغانستان تصمیم گرفته تا نیروهایش را از این کشور خارج کند و به ماموریت 20 ساله خود انتها دهد.

منابع در وزارت دفاع ایتالیا اعلام کردند که فرایند خروج حدود 800 نظامی به جامانده این کشور و تجهیزات آن ها بزودی تکمیل خواهد شد.

براساس جدول زمانی جدید که توسط دولت بایدن اعلام شد، همه نظامیان آمریکایی تا 11 سپتامبر (20 شهریور) باید خاک افغانستان را ترک نمایند.

با این حال متحدان آمریکا نیز فرایند خروج نیروهایشان را از افغانستان تشدید نموده اند و به نظر می رسد غیر از نظامیان ترکیه همه نظامیان خارجی پیش از آمریکا این کشور را ترک می نمایند.

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه اخیراً درباره حدس های برای ادامه حضور این کشور در افغانستان و تامین امنیت فرودگاه کابل گفته بود که اگر دیگر کشورهای عضو ناتو به یک سری تعهدات تعیین سیاسی، اقتصادی و لجستیکی پایبند باشند، نظامیان ترکیه ای نیز به حضورشان در افغانستان ادامه خواهند داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نظامیان ایتالیایی پس از 20 سال افغانستان را ترک می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظامیان ایتالیایی پس از 20 سال افغانستان را ترک می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید