سامسونگ فراوری تلویزیون های LCD خود را به کدام کمپانی می سپارد؟

به گزارش وبلاگ روشینا، می دانیم که شرکت کره ای سامسونگ به طور رسمی اعلام نموده است که فراوری پنل های LCD مورد استفاده در تلویزیون های خود را تا سال 2020 متوقف نموده و دیگر هیچ پنل LCD فراوری نخواهد کرد. این اتفاق به نفع تمرکز این شرکت، بر روی فناوری های پیشرفته دیگر روی خواهد داد. اما حالا این سؤال به وجود می آید تکلیف تلویزیون های LCD سامسونگ چه خواهد شد؟ آیا این شرکت پنل های LCD خود را از کمپانی دیگری تأمین می نماید؟ با شهر سخت افزار همراه باشید.

سامسونگ فراوری تلویزیون های LCD خود را به کدام کمپانی می سپارد؟

شرکت های بسیاری از جمله سامسونگ و پاناسونیک، در کوشش برای توقف فراوری تلویزیون های LCD هستند. به گفته سامسونگ، این شرکت در سال های اخیر با وجود فروش بسیار بالای تلویزیون های LCD فراوری شده خود، متحمل ضرر و زیان های قابل توجهی شده است. کارخانه های متعدد سامسونگ با هزاران پرسنل، هم اینک به فراوری پنل های LCD مشغول بوده و سامسونگ در پی ایجاد یک فناوری جایگزین و بهبود یافته است.

در گذشته شایعه شده بود که سامسونگ پس از توقف فراوری پنل های LCD، این قطعات مهم را از شرکت شارپ تأمین خواهد نمود. اما ظاهراً این شایعه از سوی Samsung رد شده و عظیم ترین فراوری نماینده تلویزیون دنیا، مهم ترین قطعه از تلویزیون های خود را به یک شرکت دیگر واگذار می نماید. علی رغم گزارش قبلی Digitimes، منابع معتبر کره ای اعلام نموده اند که سامسونگ پنل های LCD خود را به دو کمپانی TCL و AU Optronics می سپارد.

شرکت TCL به عنوان یک سازنده چینی، ید طولایی در ساخت تلویزیون های LCD داشته و می دانیم که AU Optronics از جمله فراوری بهترین سازندگان پنل LCD در دنیا است که محصولات آن در انواع مانیتور، تلویزیون و لپ تاپ دیده می شوند. شرکت شارپ به عنوان اولویت آخر در این لیست جای گرفته و احتمالاً سامسونگ تنها با TCL و AU Optronics وارد همکاری خواهد شد.

انتظار می رود که AU Optronics و TCL پنل تلویزیون های LCD سامسونگ از جمله مدل های تازه وارد LCD 8K، تلویزیون های LCD 4K و حتی QLED را تأمین نمایند. پس سامسونگ تمرکز خود را بر روی کدام فناوری قرار می دهد؟ چند سالی است که سامسونگ مشغول کار بر روی یک تکنولوژی بسیار پیشرفته، موسوم به QD-OLED است. این فناوری که انقلابی در صنعت تلویزیون ها خواهد بود، ترکیبی از نقاط کوانتومی، و تکنیک OLED، با شدت نور بالا و وضوح خیره نماینده است. همچنین بخش دیگر تمرکز سامسونگ، معطوف نمایشگرهای Micro LED و Mini LED خواهد شد.

فراوری پنل توسط یک سازنده دیگر لزوما به معنی کاهش کیفیت آن نبوده و پنل ها تحت سفارش و نظارت سامسونگ الکترونیک فراوری خواهند شد.

منبع : شهر سخت افزار

منبع: آی تابناک

به "سامسونگ فراوری تلویزیون های LCD خود را به کدام کمپانی می سپارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ فراوری تلویزیون های LCD خود را به کدام کمپانی می سپارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید