رشد صعودی شاخص کل بورس

به گزارش وبلاگ روشینا، امروز نیز بورس تهران شاهد رشد فزاینده قیمت ها بود به طوری که شاخص کل به قله تاریخی 140 هزار واحدی رسید. علت این روند صعودی در بورس افزایش قیمت دلار در طی ماه ها و هفته های گذشته است.

رشد صعودی شاخص کل بورس

به گزارش وبلاگ روشینا، امروز شاخص بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران 1726 واحد رشد کرد و به رقم 140 هزار و 309 واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با 226 واحد رشد به رقم 21 هزار و 90 واحدی دست یافت.

امروز در حالی شاخص کل به قله تاریخی 140 هزار واحدی می رسد که نوسانات قیمت ارز و افزایش آن تا بیش از 10 هزار تومان در پی هفته ها و ماههای گذشته موثرترین، متغیر در افزایش قیمت ها در بورس اوراق بهادار است. شاخص فرابورس نیز امروز با 16 واحد رشد روبرو شد و تا 1578 واحدی بالا رفت.

شاخص آزاد شناور نیز امروز بیش از 2000 واحد رشد کرد و به رقم 149 هزار و 323 واحدی رسید. در عین حال شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر یک به ترتیب 1503 و 2330 واحد رشد کردند.

پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و گسترش نفت و گاز پارسیان هر یک به ترتیب 206، 165 و 156 واحد تاثیر افزاینده روی شاخص های بازار داشتند اما در طرف مقابل گروه مپنا، مخابرات ایران و داده گستر عصر نوین (های وب) به ترتیب با 44، 33 و 22 واحد تاثیر، سعی کردند شاخص کل را به سمت پایین راهنمایی نمایند.

ارزش معاملات امروز به رقم 701 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از 2.4 میلیارد سهم و اوراق مالی بود. در گروه فرآورده های نفتی کک و سوخت هسته ای قیمت سهم ها عمدتا با افزایش روبرو شد و همچنین در گروه محصولات شیمیایی تقریبا بیش از نیمی از نمادها افزایش قیمت تجربه کردند.

در گروه فلزات اساسی نیز امروز شاهد افزایش قیمت ها بودیم هر چند که همچون روز گذشته حجم صف های خرید زیاد نبود. در گروه خودرو و سازه قطعات اما علی رغم رشد قیمت ها در دو روز گذشته شرایط امروز کاهشی بود و بسیاری از سهم ها با کاهش قیمت روبرو شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رشد صعودی شاخص کل بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد صعودی شاخص کل بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید