رئیس جمهوری پاریس را به مقصد تهران ترک کرد

به گزارش وبلاگ روشینا، رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از انجام سفری رسمی به کشورهای ایتالیا و فرانسه دقایقی پیش پاریس را به مقصد تهران ترک کرد.

رئیس جمهوری پاریس را به مقصد تهران ترک کرد

به گزارش وبلاگ روشینا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در سفر خود به فرانسه با رئیس جمهوری این کشور دیدار و درباره راههای توسعه روابط دو کشور و مسائل مورد علاقه در عرصه دوجانبه و منطقه ای و بین المللی بحث و مصاحبه کرد.

رئیس جمهوری همچنین افزون بر دو دور دیدار و مصاحبه با رؤسای شرکتهای بزرگ اقتصادی فرانسه در جمع اندیشمندان علوم سیاسی و روابط بین الملل فرانسه (ایفری) نیز سخنرانی کرد.

در این سفر 2 سند همکاری مشترک در عرصه های مختلف میان دو دولت امضا شد و بخشهای خصوصی ایران و فرانسه نیز بیش از 1 سند همکاری مشترک امضا کردند.

روحانی همچنین در سفر به ایتالیا نیز بستر تحرکی جدی در روابط دو کشور را در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، توریسم و علمی و فناوری، با امضای 14 موافقتنامه و توافق بر سر نقشه راه همکاریهای مشترک، هموار کرد.

رئیس جمهوری ایران پیش از ترک رم در مصاحبهیی با وبلاگ روشینا تأکید کرد که شعاع طرحهای مشترک اقتصادی ایران و ایتالیا فراتر از دو کشور و به نفع منطقه خواهد بود.

روحانی در جریان این سفر ضمن دیدار با رئیس جمهوری و نخست وزیر ایتالیا، در واتیکان، مقر کاتولیکهای جهان، با پاپ فرانسیس نیز دیدار و مصاحبه کرد.

رئیس جمهوری که گروهی از فعالان بخش خصوصی ایران نیز وی را در سفر به رم همراهی می کردند، همچنین نشستی با فعالان اقتصادی و بازرگانان ایتالیایی داشت؛ نشستی که همکاری بخشهای خصوصی دو کشور را عمق بیشتری خواهد بخشید.

منبع: تسنیم

به "رئیس جمهوری پاریس را به مقصد تهران ترک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری پاریس را به مقصد تهران ترک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید