خودکفایی 1107 مددجو کمیته امداد استان بوشهر

به گزارش وبلاگ روشینا، احمد لطفی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: مهم ترین مأموریت در کمیته امداد، اشتغال زایی پایدار برای خانوارهای تحت حمایت است و پس از آن کوشش می گردد این خانوارها به سمت استقلال مالی و خودکفایی اقتصادی برسند.

خودکفایی 1107 مددجو کمیته امداد استان بوشهر

وی با اشاره طرح خروج خانوارهای تحت حمایت از گردونه حمایتی پس از رسیدن به مرحله خودکفایی، گفت: در نیمه نخست امسال یکهزار و 107 مددجوی تحت حمایت در استان که به وسیله فرصت های شغلی کمیته امداد به خودکفایی و در آمد اقتصادی رسیدند از چرخه حمایتی خارج شدند.

لطفی خاطر نشان کرد: خروج مددجویان از چرخه حمایتی به این معنی است که از لحاظ اقتصادی خودکفا شدند و دیگر مستمری ماهانه به آها پرداخت نمی گردد اما سایر خدمات امدادی به آنها تعلق می گیرد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر عمده طرح های خودکفا گردیده مددجویان را در رشته های کشاورزی، دامپروری، خدمات، صنفی و صنعتی و کاریابی برشمرد و اضافه کرد: برای این تعداد 22 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی از منابع قرض الحسنه بانک ها و اعتبارات داخلی امداد پرداخت گردیده است.

وی یاد آور شد: با همین روش، سالانه 10 درصد از خانوارهای مددجو خودکفا گردیده از چرخه حمایتی خارج و افراد نیازمند دیگری جایگزین آنها می گردد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر علاوه بر بحث اشتغال و خودکفایی، عوامل دیگری چون، ازدواج فرزندان، معافیت از سربازی، یا فوت را از عوامل خروج افراد از چرخه حمایتی بیان کرد.

وی در خاتمه با بیان اینکه افزایش جامعه تحت حمایت کمیته امداد فضیلت محسوب نمی گردد گفت: سیاست کمیته امداد بر این است تا افراد نیازمند به طور موقت تحت حمایت قرار بگیرند وبا برنامه ریزی دقیق به اشتغال و خودکفایی برسند و سپس از چرخه حمایتی خارج و افراد نیازمند دیگری جایگزین آنها شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "خودکفایی 1107 مددجو کمیته امداد استان بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودکفایی 1107 مددجو کمیته امداد استان بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید