تکمیل هیئت اداری مجلس افغانستان پس از دو ماه جنجال

به گزارش وبلاگ روشینا، با گذشت دو ماه از زمان شروع دور هفدهم مجلس افغانستان و جنجال های بسیار، پایان با معین دبیر و معاون دبیر تکمیل شد.

تکمیل هیئت اداری مجلس افغانستان پس از دو ماه جنجال

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ روشینا، بیش از دو ماه از زمان شروع دور هفدهم مجلس افغانستان می گذرد و فقط دو هفته تا زمان تعطیلات تابستانی مجلس باقی مانده است اما با این وجود نمایندگان مردم به دلیل فقدان هیئت اداری هیچگونه قانونگذاری و یا عملکرد نظارتی در این مدت نداشته اند.

اگر چه انتظار می رفت که با مشخص رئیس مجلس افغانستان کشمکش ها در مجلس خاتمه یابد اما مشخص سایر اعضای هیئت اداری مجلس نیز به نحوی با مشکل روبرو شد.

نامزدان در چند هفته اخیر با وجود رقابت در چهار دور انتخابات متوالی نتوانستند آرای لازم را برای احراز کرسی دبیر و معاون دبیر مجلس افغانستان به دست بیاورند.

از همین رو اعضای مجلس افغانستان به صورت علنی برای مشخص اعضای هیئت اداری مجلس این کشور در صحن مجلس اقدام به راگیری کردند. در نتیجه کریم اتل به عنوان دبیر مجلس و عرفان الله عرفان نیز به عنوان معاون دبیر مجلس این کشور مشخص شدند.

لازم به ذکر است که به دلیل اختلافات داخلی بین نمایندگان روند انتخاب رئیس مجلس 40 روز بطول انجامید و منجر به زدوخوردهای فیزیکی در صحن عمومی مجلس شد.

با این حال هنوز چالش انتخاب اعضا و روسای کمیسیون های داخلی مجلس در جای خود باقی است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تکمیل هیئت اداری مجلس افغانستان پس از دو ماه جنجال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل هیئت اداری مجلس افغانستان پس از دو ماه جنجال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید