فراوری نفت کشورهای غیراوپک تا سال 2020 افت می نماید

به گزارش وبلاگ روشینا به نقل از وزارت نفت، موسسه وود مکنزی ضمن این پیش بینی، اعلام نموده است که در حالی که بیشترین نرخ کاهش سالانه فراوری مخازن متعارف مربوط به دهه گذشته هفت درصد و معادل دو میلیون و 400 هزار بشکه در روز بوده است، این مقدار در سال 2014 به 3,6 درصد و در سال 2015 با کاهش قابل ملاحظه قیمت نفت، به 5.1 درصد رسید و از آن پس ثابت مانده است.

فراوری نفت کشورهای غیراوپک تا سال 2020 افت می نماید

طبق گفته های یکی از مدیران تحقیقاتی وود مکنزی، ثبات در مقدار فراوری نفت باوجود پایین بودن قیمت آن در سال های اخیر، به دلیل افزایش بازدهی فراوری و سرمایه گذاری هوشمند از طرف شرکت های عملیاتی بوده است.

فراوری از ماسه های نفتی کانادا و منابع نفتی آب های عمیق در برزیل نیز تاثیری بسزا در جبران کاهش جهانی مقدار فراوری نفت خواهد داشت، به طوری که پیش بینی می گردد در سال 2020، تنها فراوری از ماسه سنگ های نفتی افت فراوری جهانی به مقدار 0,6 درصد را جبران خواهد نمود؛ همچنین پیشرفت فناوری های نو از قبیل حفاری افقی، شکست هیدرولیکی، اعمال روش های نو ازدیاد برداشت و افزایش تزریق دی اکسیدکربن به ویژه در آمریکا، کانادا و روسیه سهمی بسزا در ثبات مقدار کاهش فراوری نفت داشته است.

با این حال، بر اساس پیش بینی این موسسه، مقدار کاهش فراوری نفت سالانه کشورهای غیراوپک پس از 2020، به 6 درصد می رسد و ترغیب سرمایه گذاران به انجام سرمایه گذاری های بیشتر برای فراوری بیشتر نفت و کاهش شکاف میان عرضه و تقاضا، نیازمند افزایش قیمت جهانی نفت خواهد بود.

باید به این نکته توجه کرد که تغییر یک درصدی نرخ کاهش جهانی، سالانه به کاهش/افزایش فراوری 2 میلیون بشکه نفت در روز تا سال 2021 منجر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری نفت کشورهای غیراوپک تا سال 2020 افت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نفت کشورهای غیراوپک تا سال 2020 افت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید