توقیف کشتی متخلف انگلیسی قدرت ایران را به جهانیان نشان داد

به گزارش وبلاگ روشینا، ضیا ترک یلماز فعال سیاسی و تحلیلگر و مدیر سایت راست خبر ترکیه در رابطه با تنش اخیر دریایی بین ایران و بریتانیا به خبرنگاران گفت: در حقیقت موضوع توقیف کشتی های دو طرف بیش از آنکه موضوعی حقوقی باشد، موضوعی سیاسی است و این اقدام قدرت نمایی دیگری از سوی ایران در عرصه بین المللی بود.

توقیف کشتی متخلف انگلیسی قدرت ایران را به جهانیان نشان داد

یلماز اضافه کرد: استعمارگر پیر بریتانیا و آمریکا می خواهند اعتبار از دست رفته چندین دهه اخیر خود را باز یابند. به همین دلیلست که این دو کشور به خاطر کینه و حس انتقامی که از انقلاب اسلامی ایران دارند، بدون توجه به قوانین و اصول بین المللی، سعی در تخریب وجهه ایران را در دنیا دارند.

وی یادآور شد: چندی پیش بود که کشتی ایرانی حامل سوخت توسط نیروی دریایی بریتانیا در جبل الطارق توقیف شد. این خود نشانه بزرگی از عجز و درماندگی استکبار دنیای بود.

ضیا ترک یلماز گفت: این کشورها تصور می نمایند همچون قرن 19 و 20 می توانند بر آبراه های دنیا حکمرانی نموده و حرف خود را با زور و قلدری به کرسی بنشانند. در هر صورت کوشش های آمریکا و بریتانیا برای قرار دادن ایران در مظان اتهام نیز باید در راستای همین عجز و درماندگی مورد ارزیابی قرار گیرد.

مدیر سایت راست خبر ترکیه و مخاطب رادیو ترکی استانبولی معاونت برون مرزی صداوسیما با اشاره به ارتباط واکنش های ایران به عدم تحقق وعده های برجامی طرف های اروپایی و اقدامات خصمانه اخیر بریتانیا گفت: استکبار دنیای تحمل اعمال سیاست های مستقل حتی در عرصه دیپلماتیک را نیز ندارد. پس از کاهش تعهدات برجامی ایران و مشخص فرصتی دیگر برای تحقق وعده های اروپایی ها از طرف ایران، بریتانیا که روابط نزدیکی با آمریکا داراست، با حرکت در جهت خواسته های آمریکا برای اجرایی کردن تحریم های نفتی ایران دست به توقیف کشتی ایران در جبل الطارق زد.

وی یادآور شد: چندین دهه است که استکبار دنیای آمریکا و ایادی منطقه ای اش ضربه های بزرگی از محور مقاومت و انقلاب اسلامی خورده اند. سال هاست که آنها در کوشش برای متوقف کردن سیر صعودی انقلاب اسلامی بوده و برای همین منظور اقتصاد ایران را هدف قرار داده اند.

ضیا ترک یلماز توضیح داد: توقیف کشتی ایران در آب های آزاد نیز به همین دلیل صورت گرفت. ایران نیز در حرکتی قدرتمندانه و هوشمندانه کشتی متخلف بریتانیایی را که بر خلاف قوانین بین المللی در حال تردد از منطقه بود توقیف کرد تا نشان بدهد علی رغم تمامی فشارها اجازه زبان درازی و دست اندازی را به استکبار دنیای نمی دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "توقیف کشتی متخلف انگلیسی قدرت ایران را به جهانیان نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقیف کشتی متخلف انگلیسی قدرت ایران را به جهانیان نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید