تعداد مبتلایان به کرونا در کرمان 10 به نفر رسید، فوتی نداشته ایم

به گزارش وبلاگ روشینا، خبرنگاران/کرمان با مثبت اعلام شدن جواب آزمایش 4 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته، تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در استان کرمان 10 به نفر رسید.

تعداد مبتلایان به کرونا در کرمان 10 به نفر رسید، فوتی نداشته ایم

دکتر مهدی شفیعی مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عصر امروز 13 اسفندماه در نشست خبری با موضوع کروناویروس گفت: روزانه شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا ویروس در سطح استان کرمان هستیم.

وی درباره آخرین شرایط مبتلایان به کرونا ویروس در استان کرمان اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته جواب آزمایش ابتلای به کرونا ویروس 4 نفر دیگر در سطح استان کرمان مثبت شد که با این تعداد اضافه شده، تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در سطح استان کرمان به 10 نفر رسید.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته جواب آزمایش یک مورد در رفسنجان، یک مورد در شهرستان زرند و 2 مورد در شهر کرمان مثبت اعلام شد اظهار کرد: همگی این افراد مبتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته مرد با رده سنی بین 23 سال تا 43 سال بوده که یک نفر مسافر و محل سکونت آن در یکی از استان های آلوده کشور و محل کار این شخص در جنوب کشور بوده که به دلیل شرایط بد جسمانی به بیمارستان افضلی پور کرمان مراجعه و در این بیمارستان بستری می گردد ضمن آنکه یکی نفر دیگر نیز به دلیل مسافرت به شهر دیگری و شرکت در مجلس عروسی دچار ابتلا به این بیماری می گردد همچنین باید بیان نمود این فرد دارای بیماری زمینه ای نیز بوده است.

حدود 90 مورد مشکوک ابتلای به کرونا ویروس در بیمارستان های استان کرمان بستری هستند

شفیعی با بیان اینکه بیماران مشکوک به کرونا ویروس را در چند طبقه تقسیم نموده ایم افزود: طبق پروتکل های سازمان بهداشت جهانی، بیمارانی که دارای مشکل تنفسی شدید هستند باید در بیمارستان بستری شوند که از این تعداد عده ای مشکوک به کرونا ویروس می شوند که تا به امروز 10 مورد قطعی در سطح استان کرمان شناسایی و 70 مورد نیز مشکوک هستند که نمونه برداری از آنها در استان اجرا شده ضمن آنکه 20 مورد دیگر نیز آزمایش آنها به تهران ارسال شده است که در مجموع حدود 90 مورد مشکوک ابتلای به کرونا ویروس در بیمارستان های استان کرمان بستری هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای اسفند ماه امسال 400 بیمار تنفسی در بیمارستان های استان بستری شده اند افزود: از این تعداد حدود 80 نفر آنها مشکوک به کرونا ویروس بودند که اگر این آمار فرایند افزایشی پیدا کند، اپیدمی شیوع کرونا ویروس در سطح استان کرمان بالاتر خواهد رفت که در آن صورت باید تمهیدات بیشتری را اتخاذ کنیم.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه خوشبختانه تا به امروز فوت ناشی از ابتلا به کرونا ویروس در استان کرمان نداشته ایم، ادامه داد: ویروس در تمام کشور در حال گردش است و این اپیدمی در حال رسیدن به قله خودش است و پیش بینی می گردد استان کرمان نیز به سمت افزایش این اپیدمی برود، لذا اگر خودمراقبتی های مردم افزایش پیدا کند، شیوع این بیماری در استان کمتر خواهد شد.

شفیعی با بیان اینکه به این نتیجه رسیده ایم که باید قبل از آنکه علائم بیماری در فرد تشدید پیدا کند، در مراحل اولیه شناسایی و افرادی که در معرض خطر قرار داشته باشند، در خانه تحت مراقبت قرار گیرند افزود: وزارت بهداشت با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی استان ها به صورت خودجوش بر روی اپلیکیشن هایی کار می نمایند که بتوانند فرد مبتلای احتمالی به کرونا ویروس را با توجه به علائم ثبتی در این اپلیکیشن، شناسایی و راهنمایی های لازم را برای آن فرد انجام دهند ضمن آنکه محدود کردن ترددها از دیگر اقداماتی است که باید در راستای پیشگیری جامعه انجام گردد.

شاید به صورت دستوری مشاغل مختلف چند روزی کار خود را تعطیل نمایند

وی با بیان اینکه موضوع تعطیلی مدارس جدی است و ادامه تعطیلی دانشگاه ها نیز مصوب شده است افزود: مقرر شده است ساعات کار ادارات تا اطلاع ثانوی کاهش پیدا کند و اگر اپیدمی بالاتر برود شاید به صورت دستوری مشاغل مختلف چند روزی کار خود را تعطیل نمایند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این مطلب که کیت آزمایش تشخیص کرونا استان هر زمان تمام گردد، کیت های جدید را از وزارت بهداشت دریافت خواهیم کرد، توضیح داد: کیت به اندازه کافی به کشور وارد شده و در این زمینه نگرانی نداریم ضمن آنکه اگر کیت های تشخیصی ارتش به فراوری انبوه برسد، هیچ مسئله ای نخواهیم داشت.

شفیعی با بیان این مطلب که این بیماری به وسیله هوا مبتلا نمی گردد، توضیح داد: چشم و بینی و دهان باعث انتقال این بیماری می شوند، بنابراین نظافت سطوح، شستن مرتب دست ها و رعایت بهداشت فردی بهترین راه پیشگیری است.

قدرت ویروس کرونا در ایران و چین با هم فرقی ندارد

وی در پاسخ به این سوال که در فضای مجازی مطرح می گردد که قدرت ویروس کرونا در ایران، قوی تر از ویروس کرونا در کشور چین است گفت: بیمارانی که در ایران تا به امروز شناسایی شده اند، هیچ تفاوتی با ویروس کرونای افراد مبتلا به این بیماری در کشور چین ندارند و این صحبت ها مبنی براینکه این ویروس در ایران قوی تر است، صحت ندارد و چون ویروس تغییری پیدا ننموده ما می توانیم از تجربیات کشورهای دیگر استفاده کنیم.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از گندزدایی سطوح را امری پذیرفتنی در مبارزه با این ویروس دانست و در ادامه با بیان این مطلب که چه سطوحی، چگونه و غلظت مواد در گندزدایی باید مدنظر قرار گیرد، توضیح داد: باید مکان های که در معرض آلودگی بیشتر است، در اولویت گندزدایی قرار گیرند.

وی درباره تعداد آزمایش ها اجرا شده در استان نیز گفت: تا به امروز از 70 مورد مشکوک آزمایش شده در استان کرمان، جواب آزمایش 60 مورد منفی اعلام شده است.

سمپاشی هوایی کرمان به دلیل کرونا ویروس؟ به هیچ عنوان

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بخش دیگری از صحبت های خود درباره استفاده مردم از ماسک و دستکش های یکبار مصرف اظهار کرد: این ماسک ها و دستکش ها می تواند به عنوان یکی از عواملین انتقال این ویروس در جامعه معرفی گردد بنابراین از مردم خواهش داریم دستکش ها و ماسک های مصرف نموده را حتما معدوم نمایند (در یک سطل درب دار بیندازند) و در سطح معابر آنها را رها ننمایند.

شفیعی در مورد سمپاشی مزارع در جنوب استان کرمان به دلیل افزایش احتمال هجوم ملخ های صحرایی نیز گفت: قرار است در استان های جنوبی به دلیل هجوم ملخ ها سمپاشی هوایی صورت گیرد و به هیچ عنوان موضوع سمپاشی هوایی کرمان به دلیل اپیدمی کرونا ویروس مطرح نبوده و نخواهد بود.

ممنوعیت برگزاری عروسی ها در تالارهای سطح استان کرمان تمدید شد

وی درباره سفرهای غیرضروری مردم اظهار کرد: سفرها غیرقابل اجتناب است و نمی توانیم جلوی مسافرت ها را بگیریم اما توصیه می کنیم که مردم از سفرهای نوروزی خود بکاهند زیرا امن ترین مکان در شرایط کنونی منازل افراد است.

به گزارش وبلاگ روشینا، دکتر عباس تقی زاده مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی نیز در این نشست خبری با اعلام تمدید مجدد لغو فعالیت تالارهای کرمان در این ایام اظهار کرد: ممنوعیت برگزاری عروسی ها در تالارهای سطح استان کرمان تمدید شده است و مرتبا تالارها مورد بازرسی قرار می گیرند.

وی درباره قرنطینه شدن تیم مس نوین کرمان در شهرستان انار نیز گفت: دو تیم ورزشی که به استان های شمالی کشور سفر نموده بودند در بازگشت به استان در مرزهای ورودی قرنطینه شدند ضمن آنکه تاکید می گردد که همه مبادی ورودی استان کنترل و افراد مشکوک قرنطینه خواهند شد

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تعداد مبتلایان به کرونا در کرمان 10 به نفر رسید، فوتی نداشته ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد مبتلایان به کرونا در کرمان 10 به نفر رسید، فوتی نداشته ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید