تصاویر ، اینجا حرم امام رضاست جایی که خورشید از آنجا طلوع می نماید

به گزارش وبلاگ روشینا، حرم امام رضا (ع) یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری مشهد و ایران است. سالانه میلیون ها نفر زائر از ایران و دنیا برای زیارت شاه خراسان روانه مشهد می شوند.

تصاویر ، اینجا حرم امام رضاست جایی که خورشید از آنجا طلوع می نماید

وبلاگ روشینا، حرم علی ابن موسی الرضا (ع) در طول تاریخ بارها و بارها دچار تغییر و توسعه قرار گرفته است. نکته قابل توجه اینکه طبق روایت های تاریخی ایشان شخصا در سفر به مرو، محل حرم رضوی را تعیین نموده اند.

نمای دور این گنبد و گلدسته، آشنای چشم هاست اما شکوه و عظمت نمای نزدیک را کمتر کسی به چشم تجربه نموده است؛ شاهکار و یادگار هنر اصفهانیان در خراسان که از هر کجای شهر که بنگری و حتی از دور، این خورشید زرین را می بینی باید جمعیت را شکافت و در دل مردمان کوچه ای باز کرد و پیش رفت و روی پنجه های پا بلند شد و قد کشید و دست ها را به ضریح رساند. بسیاری از آنان با آنکه بارها نزدیک ضریح شده اند اما هنوز شوق کم کردن فاصله با حضرت در دلشان تازه است در قدیم که هر کس برای خود موبایل دوربین دار یا دوربین عکاسی دیجیتال در جیب نداشت، وقتی نخستین بار به خراسان می رفت و مشهدی می شد، این واقعه را با انداختن عکسی در عکاسخانه های اطراف حرم در زمینه و نمایی از حرم مستند می کرد چند دهه پیش، گرچه دوربین تازه نیامده بود، اما هنوز تماشایش برای مردمان تازگی داشت و یکی از نخستین صحنه هایی که می بایست ثبت می شد، زیارت دوستان بود وعکس یادگاری با ضریح قدیمی آستان حضرت هر روز پنج نوبت، خراسانیان و میهمانان در صحن سلطان در پشت گنبدی که او در زیرش آرمیده، رو به حجاز صف می کشند و احرام می بندند و به سجده می روند و باز برمی خیزند. گویی امام جماعت، خود اوست

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، اینجا حرم امام رضاست جایی که خورشید از آنجا طلوع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، اینجا حرم امام رضاست جایی که خورشید از آنجا طلوع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید