برگزاری نشست مقامات اقتصادی لبنان با میشل عون

به گزارش وبلاگ روشینا، رئیس مجمع بانک های لبنان از برگزاری نشست مقامات مالی-اقتصادی لبنان با رئیس جمهور این کشور جهت آنالیز راه های برون رفت از بحران اطلاع داد.

برگزاری نشست مقامات اقتصادی لبنان با میشل عون

به گزارش ، به نقل از المیادین، سلیم صفیر، رئیس مجمع بانک های لبنان از برگزاری نشست مقامات مالی و مالی لبنان با حضور میشل عون، رئیس جمهور این کشور، جهت آنالیز راه های برون رفت از بحران خبر داده و اضافه کرد: وزرای دارایی و اقتصاد و همچنین رئیس کل بانک لبنان و رئیس مجمع بانک های کشور ماموریت یافتند پیگیر شرایط مالی و بانکی کشور باشند تا در این زمینه از انتشار اخبار نادرست جلوگیری گردد.

رئیس مجمع بانک های لبنان گفت: نکته دیگری که در این نشست تاکید شد این بود که اموال افرادی که در بانک های پس انداز دارند محفوظ خواهد بود و سپرده گذاران نگران نباشند.

سلیم صفیر گفت: از رئیس کل بانک لبنان خواسته شد تا با هدف حفظ شرایط پولی، ثبات مالی و سلامت نظام بانکی کشور، تدابیر لازم اتخاذ گردد.

بانک مرکزی لبنان برای کنترل سرمایه با مشکلاتی روبه رو است.

طبق دستور بانک مرکزی لبنان بانک ها اقدام به کنترل سرمایه ها و سپرده های مشتریان خود نموده اند، این در حالی است که در گذشته این کشور از نظام مالی آزاد برخوردار بود. (بیشتر بخوانید)

مردم لبنان در روز های اخیر با تظاهرات گسترده خواستار اصلاحات در کشور و مبارزه با فساد شدند. تظاهرات لبنان از 25 مهر در اعتراض به وضعیت مالی شروع شد.

به دنبال این اعتراضات، سعد حریری طرحی اصلاحی را پیشنهاد کرد. به نوشته رسانه ها، کاهش 50 درصدی حقوق همه نمایندگان و وزرای فعلی و سابق، اعمال مالیات 25 درصدی بر بانک ها و شرکت های بیمه، لغو مصوبه کاهش مستمری بازنشستگی نیرو های ارتش و سازمان های امنیتی و مشخص سقف برای حقوق نظامیان از جمله مهمترین بخش های این طرح اصلاحی بود. اما طرح پیشنهادی وی نتوانست معترضان را راضی کند و آن ها همچنان به حضور در خیابان ها ادامه دادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برگزاری نشست مقامات اقتصادی لبنان با میشل عون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست مقامات اقتصادی لبنان با میشل عون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید