برگزاری نخستین جلسه محاکمه متهمان پرونده خاشقجی در ترکیه

به گزارش وبلاگ روشینا، نخستین جلسه دادگاه غیابی 20 مسئول سعودی متهم به مشارکت در ترور جمال خاشقجی در ترکیه برگزار گردید.

برگزاری نخستین جلسه محاکمه متهمان پرونده خاشقجی در ترکیه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ روشینا به نقل از القدس العربی، نخستین جلسه دادگاه غیابی 20 مسئول سعودی روز گذشته در دادگاه ترکیه در مورد پفراینده ترور جمال خاشقجی منتقد نظام سعودی برگزار گردید.

در جریان این جلسه زکی دمیر یکی از کارمندان کنسولگری عربستان در استانبول به عنوان شاهد در دادگاه مذکور حاضر شد.

وی اعلام کرد: بعد از گذشت کمتر از یک ساعت از ورود خاشقجی به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول، از من خواسته شد فِرهای موجود در ساختمان را روشن کنم. شرایط بسیار وحشت آور بود.

یکی از فرضیه های مطرح در مورد ترور خاشقجی، سوزاندن جسد وی توسط عوامل سعودی است.

بر اساس کیفر خواست مطرح شده، احمد عسیری معاون سابق رئیس سازمان اطلاعات عربستان و سعود القحطانی مشاور سابق دربار پادشاهی عربستان سعودی که هر 2 از نزدیکان محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به شمار می فرایند به تحریک برای قتل عمد متهم هستند.

18 متهم دیگر نیز به صورت هوایی برای مشارکت در ترور خاشقجی به ترکیه منتقل شده بودند.

زکی دمیر اعلام کرد: من دیدم که رنگ مرمرهای اطراف این فرها تغییر نموده به طوری که انگار با مواد شیمیایی تمیز شده بودند. زمانی که یک خودرو با شیشه های دودی به نزدیک در پارکینگ رسید من خواستم برای باز کردن درب یاری کنم که از من خواسته شد سریعاً این محل را ترک کنم.

در این جلسه که به دور از دوربین وبلاگ روشینا برگزار گردید تعدادی از کارمندان تُرک کنسولگری عربستان در استانبول نیز سخنانی را مطرح و اعلام کردند که از آنها خواسته شده بود روز ترور خاشقجی، در این ساختمان حضور نداشته باشند.

یاسین آکتای مشاور حزبی رئیس جمهور ترکیه که روابط محبت آمیز ای با خاشقجی داشت نیز گفت: عدالت دیر یا زود گریبانگیر قاتلان خاشقجی خواهد شد. من قبل از ترور خاشقجی با وی درباره اقدامات خصمانه سعود القحطانی علیه او و تهدیداتی که خانواده اش را در معرض خطر قرار داده صحبت کردم.

قرار شد جلسه بعدی در تاریخ 24 نوامبر آینده برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "برگزاری نخستین جلسه محاکمه متهمان پرونده خاشقجی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نخستین جلسه محاکمه متهمان پرونده خاشقجی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید