برنامه های مهاجرت استانی کانادا جایگزینی برای اصلاحات اخیر در سیستم مهاجرتی کبک

به گزارش وبلاگ روشینا، همانطور که در خبرهای قبلی به عرض همراهان عزیز خبرنگاران رسید طی ماه های اخیر، بحث و مناقشات داغی در خصوص اصلاحات در سیستم مهاجرتی کبک در گرفته است. این در حالی است که سایر استان های کانادا رویکرد متفاوتی اتخاذ نموده و آغوش خود را به روی مهاجران و پناهندگان گشوده اند و گفته اند که طی سه سال پیش رو تعداد بیشتری مهاجر را خواهند پذیرفت.

برنامه های مهاجرت استانی کانادا جایگزینی برای اصلاحات اخیر در سیستم مهاجرتی کبک

برنامه های مهاجرت استانی کانادا که به اختصار PNP نامیده می شوند به استان هایی که در این برنامه ها شرکت نموده اند اجازه می دهند تا سالانه تعداد معینی کارگر ماهر خارجی متقاضی مهاجرت کاری را برای اقامت دائم انتخاب نمایند. کانادا برای سال 2019 میخواهد 61 هزار متقاضی را به وسیله برنامه مهاجرت استانی بپذیرد؛ بعلاوه، میخواهد تا سال 2020 این تعداد را به 67 هزار و 800 و تا سال 2021 به 71 هزار و 300 نفر برساند.

این در حالی است که کبک چند ماه پیش از تعلیق درخواست هزاران متقاضی مهاجرت به این استان اطلاع داد و جنجال زیادی بر انگیخت. بعلاوه، کبک از قصد خود برای کاهش 20 درصدی جذب مهاجر سخن گفته و نخست وزیر این استان هم پیشنهاد نموده است که متقاضیان اقامت دائم کانادا که می خواهند در کبک زندگی نمایند باید بتوانند از امتحان خاصی که در زمینه ارزش های کانادایی و زبان فرانسه برگزار می گردد پیروز بیرون بیاند.

تخصیص برنامه های مهاجرت استانی در انتاریو و بریتیش کلمبیا

تا کنون در برنامه های مهاجرت استانی کانادا 9 استان و ناحیه کانادا منجمله بریتیش کلمبیا و انتاریو شرکت نموده اند؛ لازم به ذکر است این دو استان در زمینه آگهی های شغلی طی سه ماهه نخست امسال میلادی پیشتاز بوده اند. هر دو استان در امسال بیشترین تعداد متقاضی را به وسیله برنامه مهاجرت استانی خود انتخاب خواهند کرد: انتاریو این عدد را 6 هزار و 900 و بریتیش کلمبیا آن را 6 هزار و 500 اعلام نموده اند.

تقریبا نیمی از تمام دعوتنامه هایی که در سال 2018 به وسیله برنامه مهاجرت استانی انتاریو صادر شد به دست متقاضیانی رسید که در سیستم اکسرس انتری فدرال پروفایل داشتند, سیستم اکسپرس انتری فدرال اصلی ترین منبع جذب کارگر ماهر خارجی است. آندسته از متقاضیان اکسپرس انتری که از طرف استان انتخاب شوند هم 600 امتیاز اضافی دریافت می نمایند و بدین ترتیب در نوبت بعدی حتما برای آنها دعوتنامه صادر خواهد شد. بنابراین انتخاب شدن از طرف یک استان امتیاز مهمی است.

برنامه مهاجرت استانی انتاریو سه راستا مهاجرتی هماهنگ با اکسپرس انتری دارد: اولویت های سرمایه انسانی، کارگر ماهر فرانسوی زبان و Skilled Trades. این راستاهای مهاجرتی به برنامه مهاجرت استانی انتاریو اجازه می دهند تا در صف انتظار اکسپرس انتری در پی متقاضیانی بگردد که واجد شرایط هستند و از آنها برای تقاضا برای انتخاب شدن از طرف استان و اقامت دائم دعوت کند.

راستا مهاجرتی اولویت های سرمایه انسانی فعال ترین این راستاها بوده است و تا اینجای امسال برای 2 هزار و 565 متقاضی اعلانیه تمایل یا NOI صادر نموده است. متقاضیان واجد شرایطی که مایل هستند به وسیله هر یک از این سه راستا مهاجرتی اقدام نمایند ضروری است در گام نخست پروفایل اکسپرس انتری ایجاد نمایند.

بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا در سال 2018 به وسیله برنامه مهاجرت استانی خود 3 هزار و 100 متقاضی اکسپرس انتری را برای اقامت دائم کانادا انتخاب کرد. بیشتر این متقاضیان که بالغ بر هزار و 999 نفر می شدند به وسیله دسته اسکیلد ورکر بریتیش کلمبیا دعوتنامه خود را دریافت کردند, این دسته در برابر کارگران ماهر خارجی واجد شرایطی که در یکی از مشاغل مورد احتیاج در این استان دارای سابقه کار و پیشنهاد شغل هستند گگردده است.

آلبرتا

استان آلبرتا هم در سال 2019 قصد داشته که 6 هزار نفر را به وسیله برنامه مهاجرت استانی خود جذب کند و تا اواسط ماه ژوئن هم 2 هزار و 476 دعوتنامه صادر نموده است. راستا اکسپرس انتری وابسطه به برنامه ماجرت استانی آلبرتا تا اینجای سال بسیار فعال بوده است و طی پانزده پذیرشی که برگزار نموده است 3 هزار و 554 دعوتنامه صادر نموده است.

ساسکاچوان و منیتوبا

ساسکاچوان و منیتوبا هم طی امسال فعال بوده اند. برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان به وسیله زیرمجموعه های اکسپرس انتری و مشاغل مورد احتیاج پذیرش های متناوب را برگزار نموده است. هر دوی این زیرمجموعه ها متقاضیان را علاوه بر داشتن معیارهای دیگر ملزم به داشتن سابقه کار در یکی از 19 شغل مورد احتیاج در ساسکاچوان می نمایند. متقاضیانی که علاقه مند به اقدام به وسیله یکی از این دو زیرمجموعه مهاجرتی هستند دذر وهله نخست باید ابراز تمایل یا EOI جداگانه ای در برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان ثبت نمایند.

ابراز تمایل یا Expression of Interest یا به اختصار EOI تحصیلات، سابقه کار، تسلط بر زبان های انگلیسی یا فرانسه و سایر معیارها را آنالیز می نماید و به متقاضی بر اساس اطلاعات اعلامی وی از 100 امتیاز می دهد. برای متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند به وسیله زیرمجموعه های اکسپرس انتری و مشاغل مورد احتیاج طی پذیرش های متوالی دعوتنامه جهت تقاضا برای انتخاب شدن از طرف استان صادر می گردد. بعلاوه جالب است بدانید 99 درصد دعوتنامه هایی که منیتوبا صادر نموده است برای متقاضیان دسته اسکیلد ورکر بوده است.

نوا اسکوشیا و پرینس ادوارد آیلند

استان نوا اسکوشیا یک راستا مهاجرتی به نام اولویت های بازار کار دارد که مرتبط با اکسپرس انتری است. این راستا مهاجرتی به دفتر مهاجرت استان نوا اسکوشیا اجازه می دهد که در صف انتظار اکسپرس انتری در پی متقاضیان واجد شرایط که در مشاغل معینی سابقه کار دارند بگردد. قبلا هم در خبرهایی که در وبسایت و شبکه های اجتماعی وبلاگ روشینا منتشر شد اعلام شد که برای حسابداران، حسابرسان، مربیان و دستیاران مربیان نونهالان دعوتنامه صادر نموده است.

در سال 2018، بیشتر متقاضیانی که به وسیله برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشیا دعوتنامه دریافت کردند را متقاضیان اکسپرس انتری تشکیل می دادند. اما استان پرینس ادوارد آیلند که به اختصار PEI نوشته می گردد هم در امسال به وسیله برنامه مهاجرت استانی خود پذیرش های متوالی را برگزار نمود. برنامه مهاجرت استانی پرینس ادوارد آیلند یکی از فعال ترین برنامه های مهاجرت استانی کانادا است که به این استان که جزیره ای کوچک است یاری نموده یکی از بالاترین نرخ های رشد جمعیت را در سراسر کانادا از آن خود کند.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال

به "برنامه های مهاجرت استانی کانادا جایگزینی برای اصلاحات اخیر در سیستم مهاجرتی کبک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های مهاجرت استانی کانادا جایگزینی برای اصلاحات اخیر در سیستم مهاجرتی کبک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید