انتخابات دموکرات ها، سندرز با 34 رأی وکلای ایالتی صدرنشین شد

به گزارش وبلاگ روشینا، دفتر مرکزی حزب دموکرات آمریکا تعداد آراء وکلای ایالتی هر نامزد را بعد از سومین مرحله انتخابات درون حزبی در ایالت نوادا اعلام کرد.

انتخابات دموکرات ها، سندرز با 34 رأی وکلای ایالتی صدرنشین شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ روشینا، با تعیین شدن نتایج مرحله سوم انتخابات درون حزبی دموکرات ها در ایالت نوادا، دفتر مرکزی این حزب امروز (دوشنبه) تعداد آراء وکلای ایالتی هر نامزد را اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، برنی سندرز سناتور 78 ساله هم اکنون توانسته رأی 34 وکیل ایالتی و پیت بوته جج رأی 23 وکیل ایالتی را به دست بیاورند و با اختلاف قابل توجه در صدر نامزدهای دموکرات قرار بگیرند.

پیشتر، بعد از مرحله دوم انتخابات (در نیوهمپشایر) بوته جج با 22 رای در رتبه اول و سندرز با 21 رأی در رتبه دوم قرار داشت.

بر این اساس، دیگر نامزدهای حزب دموکرات یعنی جو بایدن و سناتور الیزابت وارن با 8 رأی، اِیمی کلوبوچار با 7 رأی در رتبه های بعدی قرار دارند. در این بین فقط بایدن دو رأی افزایش داشته و بقیه ثابت ماندند.

بدین ترتیب هنوز 1991 رأی موکل در 47 ایالت دیگر آمریکا باقی مانده تا بعد از تقسیم شدن بین نامزدهای حزب دموکرات، کسی که بیشتری آراء ایالتی را دارد به عنوان نامزد اصلی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 این کشور انتخاب شود.

انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا آبان ماه سال آینده برگزار می شود و فرد منتخب دموکرات ها باید در برابر دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی و نامزد جمهوری خواهان صف آرایی کند.

نوادا سومین ایستگاه رقابت درون حزبی دموکرات ها برای تعیین نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری امسال بود. فرآیند انتخابات درون حزبی که از روز سه شنبه با رأی گیری در ایالت آیووا آغاز شد، باید نهایتاً تا ژوئن 2020 در تمام 50 ایالت آمریکا برگزار شود تا انتها در اواسط آن ماه در جلسه مجمع ملی حزب دموکرات نامزد این حزب برای رقابت با ترامپ انتخاب و معرفی شود.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز دفتر حزب دموکرات در ایالت نوادا امروز بعد از شمارش 96 درصد از آراء عمومی انتخابات درون حزبی در این ایالت، اعلام کرد سندرز با 40،4 درصد (6589 رأی) پیروز قاطع این ایالت شد.

رتبه های بعدی نیز به بایدن با 19،1 درصد (2872 رأی)، بوته جج با 17،3 درصد (1960 رأی)، وارن با 11،6 درصد (1381 رأی) و کلوبوچار با 7،2 درصد (595 رأی) اختصاص دارد.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "انتخابات دموکرات ها، سندرز با 34 رأی وکلای ایالتی صدرنشین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات دموکرات ها، سندرز با 34 رأی وکلای ایالتی صدرنشین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید