السومریه : دو گزینه برای حل بحران عراق وجود دارد

به گزارش وبلاگ روشینا، منابع عراقی از وجود دو گزینه برای حل بحران کنونی این کشور و روشن شدن امور در طول 72 ساعت آینده خبر دادند.

السومریه : دو گزینه برای حل بحران عراق وجود دارد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ روشینا، شبکه تلویزیونی السومریه نیوز به نقل از یک منبع سیاسی عراقی بدون ذکر نام گفت: کوشش هایی برای متقاعد کردن نیروهای سیاسی که خواستار برکناری عادل عبدالمهدی نخست وزیر هستند، وجود دارد تا قبل از در دستور کار قرار دادن گزینه انتخاب یک نخست وزیر جدید به عبدالمهدی شش ماه فرصت دهند.

وی اضافه کرد: اکثر تظاهرنمایندگان وابسته به هیچ طرفی نیستند. بعضی کوشش ها برای آرام کردن اوضاع از دو طریق در جریان است. نخست به وسیله توافق سیاسی درخصوص گام هایی برای آرام کردن اوضاع نظیر بستر سازی برای جایگزینی برای نخست وزیر کنونی و دوم به وسیله آرام کردن اوضاع با کاستن از حجم تظاهرات و تبدیل آن از تظاهرات روزانه به هفتگی است.

همزمان شبکه السومریه نیوز به نقل از یک نماینده مجلس عراق بدون ذکر نام گفت: اقداماتی برای کاستن از تنش به منظور ایجاد یک راه برون رفت از بحران به وسیله توافق درباره یک سری از گام ها وجود دارد. از جمله این گام ها، طرح جایگزینی است که دوطرف به عنوان نامزد توافقی جدید برای پست نخست وزیری و استعفای عادل عبدالمهدی ارائه می نمایند. این اقدام بعد از آن مطرح می گردد که بازگرداندن مردم به خانه های خود میسر نشده است.

وی درباره روند یا تحولات مربوط به این میانجیگری گفت: در طول 72 ساعت آینده وضعیت کاملا روشن خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "السومریه : دو گزینه برای حل بحران عراق وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "السومریه : دو گزینه برای حل بحران عراق وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید