استفاده از رنگ های متفاوت و متنوع در دکوراسیون خانه

به گزارش وبلاگ روشینا، معمولا در بسیاری از خانه ها، محیط نشیمن، پذیرایی و اتاق های دیگر از یک رنگ ثابت و ساده استفاده می شود. شاید یکی از دلایلی که بیشتر خانواده ها به دنبال انتخاب رنگ های ساده و بعضا خنثی برای دکوراسیون خانه خود هستند این است که از ترکیب رنگ ها و الگوها متفاوت هراس دارند و از ناهماهنگ شدن و نازیبایی دکوراسیون خود بیمناک هستند.

استفاده از رنگ های متفاوت و متنوع در دکوراسیون خانه

درست است که سادگی زیباست و طرح ها و رنگ های ساده معمولا جایگاه ویژه خود را در دکوراسیون دارند اما باید بپذیرید که یک فضای کاملا ساده و بدون طرح و نقش نیز پس از مدتی کسل کننده و بی روح می شود. بنابراین در کنار قسمت های ساده و بدون طرح خانه بد نیست اندکی نقش و طرح وارد دکوراسیون خانه کنید تا با یک همنیشینی چشم نواز، طرح های وجلوه ایی جذاب تر و گیراتر پیدا کنند و برای مدت های زیادی تازگی خود را حفظ کرده و خسته کننده نشوند. البته ترکیب طرح ها و الگوها آنقدر هم ساده نیست و از حساسیت ویژه ایی برخوردار است طوری که اگر درست انتخاب نشوند نتیجه کار به هیچ عنوان مطلوب نخواهد شد. ابتدا قبل از هر چیزی باید رنگ های مورد علاقه خود را با تناژهای گرم و سرد انتخاب کنید و آنها در اولویت قرار دهید. نهایتا دو یا سه رنگ را بعنوان رنگ اصلی انتخاب کنید و بعد چند رنگ متمایز و زننده را بعنوان چاشنی به این ترکیب اضافه کنید. (انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق کودک)

همانطور که می دانید رنگ های زمینه خنثی یکی از بهترین انتخاب ها برای هر دکوراسیونی با هر سلیقه ایی می باشد چرا که به راحتی با هر طرحی سِت می شوند. به عبارت دیگر یکی از ایمن ترین و ساده ترین راه برای ترکیب الگوها این است که طرحی رنگارنگ را کنار طرحی با زمینه سفید قرار بدهید. زمانی که یک طرح با زمینه سفید انتخاب کردید دیگر با خیال راحت یک طرح راه راه، چهارخانه، زیگزاگ، جناغی و … به صورت رنگارنگ در کنارش قرار دهید. در عکس های زیر این ترکیب طرح ها و الگوها را مشاهده می کنید که چگونه فضایی چشم نواز و جذاب در دکوراسیون خانه بوجود آورده اند. (تم رنگی تیره و خنثی در دکوراسیون داخلی منزل / عکس 2016)

منبع: اتاق

به "استفاده از رنگ های متفاوت و متنوع در دکوراسیون خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از رنگ های متفاوت و متنوع در دکوراسیون خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید