استعفای رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا در پی انتشار اسناد جنجال آفرین

به گزارش وبلاگ روشینا، بالاترین مقام اجرایی فوتبال کشور آمریکا در پی نقدها شدیدی که طی چند ماه اخیر از او صورت گرفت، از سمت خود استعفا کرد.

استعفای رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا در پی انتشار اسناد جنجال آفرین

به گزارش وبلاگ روشینا، کارلوس کوردیرو به دنبال جنجال هایی که نتیجه مخالفت او و همکارانش با برابری حقوق ملی پوشان فوتبال مرد و زن آمریکا بوده است، تصمیم به استعفا گرفت.

اخیراً در جریان یک جلسه محرمانه، اسنادی در ارتباط با موضع کوردیرو و فدراسیون فوتبال آمریکا درباره حقوق ملی پوشان مرد و زن این کشور منتشر شد که نشان می دهد آنها اعتقادی به برابری حقوق ملی پوشان آمریکایی نداشته اند و همین موضوع او را به دردسر انداخت.

در این اسناد به وجود تفاوت هایی اساسی میان قابلیت های کلی تیم ملی فوتبال مردان و زنان آمریکا اشاره شده و البته در آن قید شده که این تفاوت نه حاصل یک رویکرد ناشی از تبعیض جنسیتی بلکه یک واقعیت علمی اثبات شده است. در این اسناد آمده است که عضویت و بازی در تیم ملی مردان آمریکا در قیاس با بازی در تیم ملی زنان این کشور نیازمند برخورداری از سطح بالاتری از مهارت، سرعت و قدرت بدنی است.

افشای این سند مشکلاتی را برای کوردیرو و فدراسیون فوتبال آمریکا به وجود آورد و با واکنش های تندی از سوی ستاره های تیم ملی زنان این کشور از جمله مگان راپینو همراه شده است.

رویکرد مسئولان فوتبال آمریکا در قبال ملی پوشان مرد و زن این کشور در حالی است که ملی پوشان تیم بانوان این کشور برخلاف هموطنان شان در تیم مردان، جزو پرافتخارترین تیم های فوتبال جهان هستند و مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی محسوب می شوند.

فشاری که از سوی ستاره های تیم ملی زنان آمریکا و دیگر مسئولان فوتبال این کشور به فدراسیون وارد شد در نهایت رئیس این فدراسیون را مجبور به استعفا کرد. او درباره تصمیم خود گفت: برای من خدمت به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا افتخاری باورنکردنی بود. اولین و تنها مأموریت من در این سازمان انجام بهترین کارها برای فدراسیون بود. بعد از مشورت با اعضای هیئت رئیسه تصمیم به استعفا گرفتم و این تصمیم از همین لحظه اجرایی است.

کوردیرو دو روز پیش بابت موضع فدراسیون در قبال زنان ملی پوش آمریکا عذرخواهی نموده بود، اما این مسئله سبب کاهش فشارهای موجود روی او نشد و به این ترتیب وی پس از دو سال از زمانی که جانشین سونیل گولاتی شد، به فعالیت خود خاتمه داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "استعفای رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا در پی انتشار اسناد جنجال آفرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعفای رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا در پی انتشار اسناد جنجال آفرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید