احتمال چندسناریویی شدن بودجه 98، انتقال حدود1000میلیارد کسری بودجه به سال آینده

به گزارش وبلاگ روشینا، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از احتمال چندسناریویی شدن لایحه بودجه 98 این وزارتخانه اطلاع داد و گفت: کمتر از 1000 میلیارد تومان از کسری بودجه امسال به سال آینده منتقل می گردد که البته در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم در اسفند یا اوایل فروردین 98 آن منابع را هم تامین کنیم.

احتمال چندسناریویی شدن بودجه 98، انتقال حدود1000میلیارد کسری بودجه به سال آینده

علی الهیار ترکمن در گفت وگو با وبلاگ روشینا، درباره جزئیات بودجه بندی سال 98 و پیش بینی اعتبارات آموزش و پرورش برای سال آینده اظهار کرد: به استناد ماده 7 قانون برنامه ششم توسعه و تبصره 20 قانون برنامه بودجه سال 1397، رویه مبنا برای بودجه ریزی دولت، عملکردی است که برای همه دستگاه های اجرایی لازم الاجراست.

وی اضافه نمود: در واقع دستگاه ها باید بر اساس چارچوبی که از سوی سازمان برنامه و بودجه تعیین می گردد و عقبه ای که در چند سال گذشته داشته اند برنامه سالانه خود را تنظیم نمایند که باید مبتنی بر اهداف بالادستی باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید برای تحقق اهداف، نقشه راه اجرایی شدن سیاست ها را در قالب برنامه هایی که در بودجه قابل پیش بینی است طراحی نمایند گفت: اگرچه تا رسیدن به نقطه نهایی و بهینه، محاسبه قیمت تمام گردیده و آرمان های بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در دستگاه بودجه ریزی کشور فاصله زیادی داریم، اما باید در این مسیر حرکت کنیم و به عنوان یکی از دستگاه های اجرایی تحقق دهنده یکی از سیاست های دولت در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به اینکه هنوز بخشنامه بودجه سال 98 رسما ابلاغ نگردیده و در حال کار بر روی پیش نویس آن هستند گفت: این بحث مطرح است که بودجه را بر اساس آینده نگری کوتاه مدت از وضعیت سیاسی و اقتصادی موجود چندسناریویی ببندند. البته اخبار دقیق تر درباره بودجه ریزی را بعد از دریافت سیاست های دولت اعلام می کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چند سالی است بودجه آموزش و پرورش به صورت دو مرحله ای تامین می گردد اظهار کرد: علیرغم شرایط خاص اقتصادی موجود، دولت نیازهای اعتباری آموزش و پرورش را به رسمیت شناخته است، اما تامین بودجه آن را به صورت دو مرحله ای انجام می دهد؛ نخست در سقف اعتبارات و منابع پیش بینی گردیده در لایحه که بیش از 90 درصد بودجه و مابقی تا 110درصد از محل اصلاح منابع قانون بودجه است که در اختیار دولت واقع شده است و دولت می تواند تا قبل از انتها سال مالی آن را تامین کند.

الهیار ادامه داد: امسال هم همینطور است. برآورد بودجه ای ما حدود 37 هزار میلیارد تومان بدون اجرای احکام برنامه ششم توسعه بود. همان چیزی که نیازهای اجتناب ناپذیر ما را تامین می کرد که 33 هزار و 100 میلیارد تومان آن در لایحه به شکل استانی پیش بینی گردیده و مابقی در 10 درصد افزایش قابل اعمال به اعتبارات ما تعمیم می گردد و ما تقریبا می توانیم نیازهای خودمان را بر اساس اولویت های اصلی اجرا کنیم.

وی درباره میزان کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش در امسال عنوان نمود: امسال کمتر از 1000 میلیارد تومان از کسری ها به سال آینده منتقل می گردد که برای آن هم در حال رایزنی و محکم کردن جای پایمان هستیم که بتوانیم در اسفند یا اوایل فروردین98 منابع را تامین کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اضافه نمود: این اتفاق در سال گذشته هم رخ داد و تقریبا 950 میلیارد تومان از مطالبات سال 96 به سال 97 منتقل شد که 600 میلیارد تومان آن بسیار سریع تامین شد و 350 میلیارد تومان از بدهی های ما باقی مانده که چندی پیش 180 میلیارد تومان دیگر آن تسویه شد و مابقی هم به زودی تامین و به این ترتیب مطالبات 96 را در سال 97 کامل می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "احتمال چندسناریویی شدن بودجه 98، انتقال حدود1000میلیارد کسری بودجه به سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال چندسناریویی شدن بودجه 98، انتقال حدود1000میلیارد کسری بودجه به سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید